Hoe kan ik beter wakker worden?

Mijn probleem is dat ik niet bewust van een wekker wakker wordt.. het lijkt per ongeluk.. ik slaap zo door wekkers heen.. die op mijn telefoon, ik heb rammelwekker geprobeerd (op een bord ook) en wekkerradio helpt ook niet.. en van een wekker verder weg zetten zodat ik op moet staan, die hoor ik niet eens.
Ik heb al geprobeerd eerder slapen, geen tv en telefoon vlak voor slapen.. en ik val meestal vrij makkelijk en snel in slaap.
Ik zou graag eerder wakker worden

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
Erna55
5 jaar geleden
Hoe laat ga je slapen ?
Hoe laat wil je opstaan ?
Hoelaat sta je op wanneer je geen wekker zet ?
esth0r
5 jaar geleden
De menselijke slaap cyclus duurt ongeveer 90 minuten (1,5 uur) en men gaat 's nachts 4 a 5 keer die slaapcyclus door. Als je midden in een cyclus zit is wakker worden veel lastiger dan als je net een cyclus hebt afgerond
ik had hetzelfde probleem en dit heeft mij echt geholpen, probeer eens een veelvoud van 90 minuten te slapen (dus zet je wekker 6 of 7,5 uur later dan je naar bed gaat) en probeer uit wat voor jou werkt, heb jij genoeg aan 6 uur slaap of heb je eerder behoefte aan 9 uur? Ik hoop dat het helpt, succes!

Antwoorden (2)

Ieder mens heeft een bepaald aantal uren slaap nodig om uitgerust aan de nieuwe dag te kunnen beginnen. Terwijl de één genoeg heeft aan zes uur slaap, is een ander pas uitgerust als hij/zij tien uur heeft geslapen. Gezonde mensen zullen, na die x-aantal uren slaap, in principe uit zichzelf wakker worden. Niemand blijft eindeloos doorslapen (tenzij er iets bijzonders aan de hand is, zoals een medisch probleem of oververmoeidheid)..
Eerder wakker worden is dus gewoon een kwestie van eerder naar bed gaan. Ook een vast ritme, dus op vaste tijden naar bed gaan én opstaan, helpt om uitgerust wakker te worden. Eventueel zou je kunnen overwegen om een lichtwekker ('wake-up light') aan te schaffen. Veel mensen die niet wakker te krijgen zijn van het geluid van een wekker, beweren dat ze dankzij het licht (dat de zonsopkomst nabootst) uit zichzelf wakker worden en fitter opstaan.
Pieter2011
5 jaar geleden
Ritsuka
5 jaar geleden
Lichtwekker bevalt mij zeer goed. En inderdaad uitzoeken hoeveel uur slaap je nodig hebt.
Al een trilhorloge aan je arm geprobeerd ?
5 jaar geleden
doralien
5 jaar geleden
je hebt ook " rijdende wekkers " die gaan af , lopen dan weg door je kamer en blijven afgaan en weglopen totdat je hem afzet