Heb ik een schimmelnagel?

Hallo, ik ben een jongen van bijna 17 jaar en sinds een paarweken zit er een beetje gelige plek onder mijn grote teen nagel. In het midden begint het zelfs een beetje overwegend zwart te worden. Weet iemand wat dit dus zou kunnen zijn (ik denk een schimmelnagel), en wat daarbij de beste oplossing/behandeling is.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Nee, dat lijkt het niet, een schimmelnagel wordt gelig en daarna bruin.
---
N.B. Nooit een (zwarte) verkleuring van je nagel negeren. Kan ernstig zijn. Zie 2e bron.
---
Meestal wordt het toegeschreven aan een schimmel infectie ook wel kalknagel genoemd. (Bij een schimmelinfectie wordt je nagel eerst geel en vervolgens bruin.) Een huisarts maakt wel eens die vergissing.
---
Zwart betekent in sommige gevallen afsterven of dat bij een nagel ook zo is via de gele kleur?
Morgen de huisarts bellen en een afspraak maken, had je al weken geleden moeten doen. Wachten is niet het beste idee. Nee, de huisarts kan je probleem beoordelen en vervolgens behandelen. Succes Jurgen!