Wat kun je doen tegen een permanente loopneus?

Ik heb nu al 8 weken een loopneus. Ik ben niet ziek alleen lichtelijk verkouden. Hoe kom ik daar van af? Ik heb geen huisdieren en verder super gezond.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.9K
Amadea
5 jaar geleden
Bedoel je de hele dag, of alleen nadat je buiten actief geweest bent?
Castle
5 jaar geleden
Waarom niet even langs de dokter?

Antwoorden (2)

Er zijn verschillende oorzaken van een snotterende neus. Hieronder een aantal bekende:
Allergische reactie, temperatuurdaling, parfum en inspanning/sport.
De meeste loopneuzen worden geprikkeld door externe factoren. Wanneer je weet welke factoren dit zijn, kan je preventieve maatregelen nemen. Bij het hebben van een allergische reactie (gevolg: loopneus) is de oplossing snel gevonden als je in de gaten wanneer je last krijgt van een loopneus. Medicijnen tegen een loopneus is in de meeste gevallen niet nodig.
Methodes om de onderliggende prikkels aan te pakken:.
1. Neusspray of neusdruppels
a. Xylometazoline, wanneer een neusspray xylometazoline bevat, verlicht het de klachten van verkoudheid en bijholteontsteking. Dit is natuurlijk geen geneesmiddel. Het is een erg sterk middel dat slechts een aantal dagen achter elkaar kan worden gebruikt aangezien het neusslijmvlies beschadigd kan raken bij overmatig gebruik.
b. Natriumchloride
Dit middel is niets anders dan keukenzout. Wanneer je deze spray gebruikt zal het neusslijm verdunnen waardoor je de neus makkelijker kan snuiten.
2. Drink voldoende water
3. Water met een beetje zout
Deze tips zijn gebaseerd op de werking van de neusspray met natriumchloride. Echter in elk soort medicijn, zit een grote bijsluiter. Ook in de bijsluiter van deze neusspray kom je het kopje mogelijke bijwerkingen tegen.
Wanneer dit rijtje je niet aanstaat is er nog deze tip:
vul een glas met water en voeg hier een half theelepeltje zout aan toe. Snuif dit dan in zeer kleine hoeveelheden op. Hierdoor zal het slijm verdunnen en raak je dit makkelijker kwijt.
Er is geen voldoende correlatie aangetoond met het hebben van een loopneus en voldoende nachtrust. Uit onderzoek is gebleken dat wanneer je minder dan 8 uur slaapt, dat je 7x meer kans hebt om verkouden te worden. Wanneer je reeds verkouden bent zorgt voldoende rust ervoor dat je immuunsysteem aansterkt en hierdoor ben je sneller van je verkoudheid genezen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Plus+
Zout water opsnuiven is een hele goede manier om dit te bestrijden. Ook bij voorhoofdsholte problemen is dit de oplossing.
Knoflook.

“Laat uw voeding uw medicijn zijn, en uw medicijn uw voeding.”
Beroemde woorden van Hippocrates, arts uit de Griekse oudheid en vaak de vader of grondlegger van de Westerse geneeskunde genoemd.
Artsen leggen de eed van Hippocrates af.

Duizenden jaren lang geloofde men dat knoflook medicinale eigenschappen had. Nu is het ook wetenschappelijk bewezen.

Knoflook kan ziektes bestrijden waaronder een verkoudheid. Als je vaak verkouden bent, kan knoflook toevoegen aan je dieet heel nuttig zijn. Een knoflooksupplement helpt bij het voorkomen en verminderen van de ernst van veel voorkomende ziekten zoals griep en verkoudheid. Andere manier is knoflook toevoegen aan je eten. De een vindt het heerlijk de ander eet het niet omdat het stinkt. Daarvoor is bv het eten van peterselie na de maaltijd een oplossing. Er bestaan ook knoflookpillen.

Knoflookadem neutraliseren met: peterselie, citroensap, appel, verse munt en nog meer tips in de bron.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ Knoflook op het nachtkastje tijdens het slapen heb ik wel eens gehoord. Bij Knoflook eten komt er niemand meer in je buurt om je te besmetten.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
sorry, knoflook moet een doormidden gesneden ui zijn