Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn wij zo bang voor de dokter?

Ik loop nu het eerste mooie stralende zon weekend met bijna geen gehoor rond (alsof ik mij onder water bevind).Ik heb mijn oren helemaal dicht zitten(waarschijnlijk teveel oorsmeer).En ik hoor bijna niks(alleen een pieptoon) in mijn oren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Niet iedereen heeft angst voor de dokter. Angst voor de dokter ontstaat vooral als iemand als kind nare ervaringen bij de dokter heeft gehad. Het zien van een witte jas is dan al genoeg om een naar gevoel te krijgen. Overigens maakt het daarna niet uit voor wat voor ingreep je naar de dokter moet. Alleen al het feit dat je er heen moet, geeft dat nare gevoel. En als je er eenmaal bent geweest en hebt ervaren dat het best meevalt (bijvoorbeeld oren uitspuiten) geeft dat geen garantie dat je de volgende keer zonder angst naar de dokter gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Voor de dokter is niemand bang,wij zijn bang voor operaties in het ziekenhuis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bang om je oren uit te laten spuiten? Dat kan niet!
Dat is ZO een lekker gevoel, half orgastisch.
Hup, naar de dokter! Geen grapje.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt waar?
Ik denk er al jaren over, want mijn omgeving vind dat ik doof aan het worden ben. Ikzelf niet, natuurlijk. Maar nu je dat zo zegt ga ik maandag meteen een afspraak maken@
Er is geen reden om bang te zijn voor de dokter, in geval van oorproppen waar je waarschijnlijk last van hebt.

Vaak wordt dat probleem niet eens opgelost door de dokter zelf, maar doet de assistente het.

Er wordt wat water in je oor gespoten, en de oorproppen komen er uit. Niets om bang voor te zijn, doet totaal geen zeer.

Je kunt alvast wat zonnebloem olie in je oren druppelen, om het oorsmeer wat week te maken. Dan komt het er nog sneller uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sla olie kan ook is ook goedkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ook. En als dat inderdaad goedkoper is, dan lijkt me dat een goede tip. Zou het in ieder geval niet doen met afgewerkte motorolie.
Sommige kinderen zijn bang voor de dokter, maar dat komt dan door minder prettige ervaringen.
Wij zijn vaak bang voor de tandarts.
Als je oren dicht zitten moet je ze laten uitspuiten en dat doet echt geen pijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mensen zijn bang voor de dokter, omdat ze vrezen dat hij/ zij nare berichten gaat vertellen. Uitstellen, om naar de dokter te gaan, valt onder het bekende struisvogelgedrag.

Uitspuiten van de oren is inderdaad een handeling van niks. Een orgasme, zoals Antwoorman ooit eens tijdens het uitspuiten heeft gehad, komt waarschijnlijk alleen voor bij hele mooie doktoren.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Dat klopt niet, ik ken in mijn omgeving niemand die bang is voor de dokter. Dus ipv wij moet er staan ik.
Waarom jij bang voor de dokter bent weet ik niet. Daarvoor ken ik je te weinig. Eigenlijk kan alleen jij deze vraag beantwoorden. Misschien helpt het als iemand met je mee gaat naar de dokter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een hele lieve dokter, waar ik helemaal niet bang voor ben.
Dus "wij" zijn niet bang voor de dokter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben ook nog een mooie dokter dus gaan we graag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent of bang voor het nieuws dat hij gaat geven of voor wat hij gaat doen of voor het gedrag van de dokter. Voor alles is een remedie.
Het nieuws....berusten het is zo
Wat hij gaat doen....informatie hierover zoeken
Dokter.....andere zoeken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding