Hangt er vanaf hoe je het bekijkt.
Goede voeding zou je ook een medicijn kunnen noemen...

Maar indien je medicijnen uit de apotheek bedoeld, deze hebben vrijwel allemaal talloze mogelijke bijwerkingen.
Dat lijkt me nou niet echt bevordelijk voor de levensduur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja. Er overlijden mensen op hoge leeftijd die nog nooit een dokter hebben bezocht. Er is geen grotere rijkdom dan gezondheid.
13 jaar geleden
Waarom niet? Als je gezond bent en blijft heb je nooit medicijnen nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Oud worden is simpelweg een kwestie van niet doodgaan.
13 jaar geleden
Ik zou zeggen ja.
maar mijn opa kreeg van de huisarts het advies om elke
dag 2 borrels te drinken, Hij is er 96 mee geworden.
Verder nooit medicijnen gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vroeg het toen de dokter tegen mijn moeder die 64 is zei,je bent de oudste en enige van boven de 60 die geen medicijnen gebruikt
Ik denk dat je eerder doodgaat, door te veel medicijngebruik, dan geen medicijngebruik.

Natuurlijk kunnen sommige mensen niet zonder medicijnen en verlengt het hun leven, maar de aanslag op je lichaam van langdurig medicijngebruik is niet bepaald bevorderlijk. Met name je lever en nieren hebben er vreselijk onder te lijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, ik ben ze in de thuiszorg wel tegengekomen.

Het is echt niet zo dat iedere oudere medicijnen moet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk.
Vroeger werden er veel minder medicijnen voorgeschreven en waren er ook mensen die heel oud werden.
Ik denk dat we een beetje zijn doorgeschoten, wat dat betreft. Maar je weet het niet he, dat is het probleem.