Hoe stop ik met te veel gamen?

Ik speel 100% te veel games. Ik ben op het moment 17 jaar, niet dik maar eerder te dun. Ik merk dat ik slecht eet en dat ik heel veel uren op mijn kamer verspil op mijn computer. Ik heb daarom ook nog nooit een vriendin gehad. Ik heb wel vrienden maar vanwege mijn verslaving spreek en zie ik ze steeds en steeds minder. Ik heb ook geen baan en mijn cijfers worden er ook niet beter van. Ik wil wel stoppen maar als ik stop verveel ik mij meer dan dat ik vrienden opzoek of naar buiten ga. Naast gamen kijk ik ook heel veel Netflix. Ik eet altijd junkfood en bij het avond eten eet ik dan minder. Ik wil zeker stoppen maar de “verslaving” trekt mij toch terug naar mijn stoel. Wat kan ik beter doen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.9K
Ritsuka
5 jaar geleden
Maak eerst een plan, wat ga je doen in plaats van gamen?
Zorg voor een hobby, sport, kijk of je werk kunt vinden. Beginnen met een krantenwijk is voor nu al prima, dat geeft je al ritme en zorgt dat je elke dag buiten komt.
Neem kleine stappen, niet alles ineens omgooien.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Goed dat je inziet dat je hier iets aan moet doen. Je levensstijl veranderen is niet makkelijk, maar ook niet onmogelijk als je dat zelf wilt. Mochten de tips die je gekregen hebt en mogelijk nog krijgt niet helpen, ga dan eens naar je huisarts om dit te bespreken. Hij/zij kan je helpen de juiste hulp te vinden en te krijgen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je bent 17,dus uren gamen per dag is dan vrij logisch. duizenden doen dit !
op een gegeven moment ben je het vanzelf zat,en ga je je grenzen verleggen naar een andere hobby. op je 20ste game je normaal gesproken al een stuk minder dan nu. en als je 40 ben dan game je alleen om je neefje jouw skills te leren. je neefje wordt dan net zoals jij nu bent. best grappig toch ?

Antwoorden (4)

Eerst raad ik af om lange uren achter de computer te zitten. Tweede zit lang maakt je persoonlijkheid introvert. Dus je moet uitgaan en mensen ontmoeten en direct praten. Maar je kunt fysieke schade vermijden als je wat oefening doet en je zit. Kijk eens naar deze foto. Groeten aan jou
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Maar HOE stopt vraagsteller ermee?
tinus1969
5 jaar geleden
Deze aanpak lost de verslaving niet op.
Werk zoeken! een bezigheid, een opleiding volgen. Heb je school wel afgemaakt?
---
In plaats van dagenlang te gamen zou je een rooster moeten maken met bezigheden. Structuur in je dag, iedere dag dezelfde tijd op staan, douchen, ontbijten en naar buiten. Boodschappen doen of de hond (van de buren) uitlaten of op de fiets springen en naar vrijwilligerswerk gaan.
Dat kan je eerst zoeken , er is vraag genoeg op allerlei gebied. Andere mensen helpen in het algemeen - bij iemand gras maaien in het seizoen of de heg snoeien, de auto wassen, of thuis helpen, de ramen zemen, kan allemaal. Bij een verzorgingshuis is hulp altijd welkom.
---
Ben je goed op de computer? dan kan je ook andere mensen hiermee helpen, problemen oplossen, oudere mensen die niet zo veel ervaring hebben en hulp en uitleg zoeken.
---
Natuurlijk mag je nog wel eens gamen, maar beperk het. Zet desnoods een wekker op je phone aan en houd je daar ook aan!
Wat eten betreft , moet je daar zelf voor zorgen? - kan je hele simpele maaltijden maken, er zijn kookboeken voor beginners, maar ook video's op youtube. Zoekt en gij zult vinden!

Fysiek word je niet beter met alleen maar gamen. Zitten en gamen - slecht eten - slecht slapen - verkeerd ritme. Beste Robin doe er iets aan. Succes!
---
Als het je niet lukt is het zeker tijd om professionele hulp te zoeken. Ga naar de huisarts en leg je probleem voor en wat je graag wilt veranderen, waar je ZELF aan wilt werken MET HULP. Ook dat het je niet lukt , alleen , dat je dus echt hulp nodig hebt.

Hier je vraag stellen is al hulp zoeken, dus je bent goed begonnen, ga door Robin en houd vol!
Toegevoegd op 14 januari 2019 12:20: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Klinkt heel rationeel -maar een verslaving doorkruist alle rationele plannen.
Zoek een alternatief
Zoek nuttige hobby's
Probeer een balans te vinden tussen vrije tijd / ontspanning en school / werk,
Bedenk dat gezonde voeding op lange termijn beter voor je is,
https://drogespieren.nl/gezondheid/waarom-je-junkfood-beter-kunt-laten-staan
En maak (desnoods) een plan voor je leven (kan je evt. een paar jaar over doen), wat voor werk zou je later willen doen? Misschien kan je gericht wat sociale contacten leggen waar je later wat aan hebt.
En bedenk dat je je tijd maar 1 keer kan "verspelen", probeer een balans te vinden tussen ontspanning en school / werk / "serieuze" dingen. Als je niet weet wat voor werk je wil doen, kijk eens naar baanadvertenties, kijk waar je goed in bent, ben je goed met cijfers, wie weet wordt je accountant. Probeer eens wat dingen uit ( maak desnoods lijstjes, als je de neiging hebt om te gaan gamen kan je dan iets van het lijstje uitzoeken of iets anders bedenken.
Zoek dingen die op lang termijn goed voor je zijn (zoals gezond eten), je kan evt. gaan sporten (hoeft niet per se een teamsport te zijn, je kan ook gaan squashen, tennissen, hardlopen)
Plan vooruit, zowel voor de korte - als lange termijn (wat wal je in je leven bereiken, wat kan je nu alvast inplannen of evt. al doen wat daaraan bijdraagt. Wat heb je nodig voor een succesvolle carrière? Een opleiding, een gezonde basis.
Toegevoegd op 14 januari 2019 04:49: tekst
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Klinkt heel rationeel -maar een verslaving doorkruist alle rationele plannen.
Als je serieus verslaafd bent, zijn er twee serieuze opties:
-Zoek hulp. Game-verslaving is een erkend probleem.
-Ga cold turkey. Alle game apparaten de deur uit, alle spelletjes-apps van je telefoon. Dat is de enige manier om te voorkomen dat 'eventjes gamen' toch weer nachtwerk wordt. Minderen helpt zelden; alternatieven verzinnen ook niet, want het game-apparaat blijft trekken. Alleen een totaalverbod helpt.
tinus1969
5 jaar geleden
Ritsuka
5 jaar geleden
Voordat je stopt, eerst plan van aanpak maken WAT je met de vrijgekomen tijd gaat doen. Anders val je snel terug.