Is een koude douche echt zo goed voor je? En hoe koud is dan koud?

Ik hoor altijd van mensen dat een koude douche goed voor je is. Ik vroeg me af of dit echt klopt. Ik sport 6 keer per week, val lastig in slaap en mijn huid is niet het gladste huidje. Volgens velen zou koud douchen hier allemaal tegen helpen. Ik vroeg me ook af hoe koud ik dan zou moeten douchen zodat het 'koud genoeg' is.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Een recent Nederlands onderzoek heeft aangetoond dat het je niet gezonder maakt, maar je wel een energieboost geeft waardoor je je ’s ochtends beter voelt en de werkdag beter ziet zitten.
Nog een optie om niet meteen ondraaglijk te lijden. Je begint met een normale temperatuur douche tussen de 35 en 38 graden (niet stomend heet, in elk geval). Na verloop van tijd draai je die warme knop steeds verder dicht.
Temperaturen onder de 16 graden doen hun positieve werk al!
fremar