Wat doet de huiddokter?

Vandaag ging ik naar de huisarts om een moedervlek te laten checken. Hij verwees me door naar de huiddokter. Weet iemand wat hij/zij ongeveer gaat doen?
Mijn zusje moest ook een keer een moedervlek laten nakijken, maar daar werd verder niks mee gedaan. Betekent dit dat de kans groter is dat het kwaadaardig kan zijn?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, er is kans dat het kwaadaardig is, daarom wordt je doorverwezen.

Bij twijfel kan de huisarts patiënt doorverwijzen naar de dermatoloog.
Twijfel omdat zou de huisarts zelf de moedervlek verwijderen door wegbranden , schaven of laseren, er niet meer onderzocht kan worden of het om goed- of kwaadaardig weefsel gaat.

De huidarts verwijdert een moedervlek meestal door middel van een excisie.(wegsnijden van de huid). eerst wordt de huid ontsmet en verdoofd, daarna snijdt de dermatoloog ruim uit. Hierna nog hechten en verbinden.
Het weg gesneden weefsel kan worden onderzocht in het laboratorium.
Ja, er is kans dat het kwaadaardig is, daarom wordt je doorverwezen.
Toegevoegd op 27 november 2018 18:56: bron