Waarom verveel ik mij niet?

Voor mijn pechgevalletje had ik een drukke baan, veel overwerk, verbouwen in het huis, actieve sporter en ook nog een breed sociaal leven.
Als ik dan eens een paar dagen alleen thuis zat, vaak na het afronden van een deadline voor mijn werk, verveelde ik me na een paar uur al. Niets doen was niets voor mij.

Sinds mijn pechgevalletje ben ik de hele dag alleen thuis (mijn vrouw is op haar werk, en mijn dochter op school). Ik kan niet heel veel meer (aan), dus ik doe in vergelijking tot vroeger 'helemaal niets'. En toch verveel ik me niet...

Hoe komt dit? Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat doe je dan zoal?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dochter naar school brengen, rusten, de vaatwasser doen, rusten, eten klaar maken voor 's avonds, rusten en als ik genoeg energie heb in mijn tuinkas kruiden kweken of op mijn hulpmotor-drie-wieler door de buurt rijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, jij vermaakt je prima. Het enige waar jij je over verbaasd is waarom je altijd zo druk was.

Het beste antwoord

Ten eerste heb je je er bij neer gelegd,dat jouw zo als je het noemt "pechgevalletje"je minder mobiel heeft gemaakt.
Verder denk ik dat je min of meer noodgedwongen andere interesses hebt ontwikkeld. Daarbij is het deelnemen aan GV erg verslavend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt jezelf kennelijk ook heel goed zelf vermaken. Wat ik me wel afvraag is of je brede sociaal leven en sporten dan ook te maken had met je werk. Is dat nu allemaal opgehouden dan ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doordat je gedwongen in een andere situatie bent beland zijn zeer waarschijnlijk je interesses mee veranderd.
Het hoeft allemaal niet meer zo snel, actief en druk, druk, druk.
En GV is natuurlijk net als alle internet of computer activiteiten een mooie afleiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet zo gek hoor. Toen je een hele drukke baan had en alles wat je daarbij nog noemt heb je een vol leven. Als je dan thuis komt en je hebt even niets meer komt er een ontlading van de spanning. Je hoeft niet meer. Daar zit je dan. Je moet helemaal omschakelen vanuit die drukte naar niets doen en je bent er niet op voorbereid om niets te gaan doen. Daar had je geen strakke planning voor. Dus logisch dat je in een leegte terecht kwam.

Nu, heb je geen strakke en volle agenda meer en richt je je leven totaal anders in. Je hebt het roer om moeten gooien en nu vul je de dagen met dat wat je leuk vindt. Je wordt niet meer in beslag genomen door alle radertjes waar jij ook een onderdeel in was, maar nu ben je je eigen radertje. En blijkbaar heb je interesses genoeg om je dagen te vullen.