Nee, zweten is juist belangrijk, het zal alleen wat aangenamer ruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Onze lichaamstemperatuur is normaal in evenwicht. D.w.z. de warmte die door het lichaam wordt opgenomen, is gelijk aan de warmte die door ons lichaam wordt afgevoerd. Als de warmteopname toeneemt dan verandert dit evenwicht en krijgen wij het warm. Om het warmte-evenwicht te herstellen moet ons lichaam de warmteafgifte verhogen, dit gebeurt door transpireren. Transpiratie kan zich ook voordoen in emotionele situaties als een persoon nerveus of verlegen is.

Anti-transpiranten verminderen transpiratie door de afscheiding van okselvocht tegen te gaan en lichaamsgeur te maskeren. Deodoranten daarentegen voorkomen lichaamsgeur door het gebruik van parfum en werken bacterieremmend. Ze gaan echter geen transpiratie tegen.

Dus deodorant vermindert het zweten niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dan moet je anti-transpirant gebruiken, zoals odorex.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,slechts minder geuren.Minder zweten doe je door antitranspirants te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan als die daarvoor is.je hebt tegen transpiratiegeur deo's maar ook tegen vermindering van transpiratie,hou er wel rekening mee dat de transpiratie die je hebt,over je hele lichaam,nooit minder word dus als je de transpuiratie weghaald onder je oksel zul je ergens anders meer gaan zweten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is niet alleen afhankelijk van deodorant.
ook van je inspanning/beweging. zelfs van wat je eet.
je hebt anti-zweet deo's, uitzoeken of er idd eentje is die helpt om minder te zweten.