Hoe komt het dat ik geen trek heb wanneer ik uit bed kom?

En dat trek gevoel komt laat en op het werk heb ik twee pauzes en eet ik slecht ik heb een vol gevoel en hoef niks maar bij avond eten heb ik dan hele erge trek en na het eten ben ik misselijk pepermuntje haalt het weg maar of ik nou Smidsags aardappel groente vlees eet of s'avonds word altijd s'avonds misselijk soms zo erg dat ik het gevoel heb of ik moet overgeven wat is hier tegen te doen
Ik wil een middeltje dat ik sochtends en Smidsags geen vol gevoel heb en s'avonds niet misselijk ben

Toegevoegd op 22 augustus 2018 06:08: omschrijving

Weet jij het antwoord?

/2500

Je lichaam heeft ritme nodig zodat het 'weet' wanneer het weer 'voedertijd' is. Dwing jezelf om regelmatig te eten en dwing jezelf om de juiste hoeveelheden te eten. (Dus niet extra veel, of juist heel weinig omdat je geen zin hebt.) Sla vooral een goed ontbijt niet over. Je lichaam heeft energie voor de dag nodig. Probeer de ongezonde tussendoortjes te vermijden, maar plan wel een fruithapje in rond 16.00u uur en eventueel rond 11.00u. Probeer ook de warme maaltijden zoveel als mogelijk op het zelfde tijdstip te houden. Dus niet de ene keer tussen de middag en de volgende keer 's avonds. Je zult merken dat in een paar maanden je lichaam gaat wennen aan dat ritme en dat je dan als vanzelf op de juiste momenten gezonde trek krijgt, zonder dat je misselijk wordt omdat je de plots onverwachte of verkeerde hoeveelheden eet.

Je eetritme veranderen door leefregels in te stellen: ontbijt - thee/koffie en beschuitje jam of kaas of yoghurt of banaan/appel lunch - minstens 2 V (4 M) volkoren boterhammen met kaas, koffie/thee diner - warme hap een normale portie Je krijgt last door niet geregeld te eten, maar wanneer het je uitkomt en dan nog veel meer. Daar kan je maag/buik niet tegen. Doe je best om met een lichte maaltijd te beginnen. Ook een halve banaan en beker thee is al goed als ontbijt, later kan het iets meer worden. Lunch kan je beginnen met een boterham (volkoren!) en appel bv, kan ook later iets meer worden. 's Avonds heb je dan zeker geen overdreven leeg gevoel dus eindeloos trek meer. Dan eet je dus een normale portie warm. Zo heb je er voortaan geen last meer van. Probeer maar, wel volhouden, niet na 2 dagen zeggen; werkt niet, nee even volhouden, Berit, succes! --- Vergeet ik iets dat heel belangrijk is: net als op tijd gaan slapen en opstaan is het van belang om op dezelfde tijden te eten. Elke dag dus zelfde tijd eten.

Toegevoegd op 22 augustus 2018 11:23: tekst

Je bent niet de enige die 's ochtends geen honger heeft. Van eten krijg je honger, eetlust verdwijnt vaak als je langere tijd niet eet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100