Hoe los je een ruzie op en diegene wil niet meer tegen je praten?

Ik heb best wel ruzie met een vriendin maar nu negeert ze mij en wil ze iet tegen me praten. Hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Laat het een tijdje rusten, zodat de emoties wat weg kunnen zakken. Stuur haar daarna eens een email of een briefje, waarin je uitlegt dat je het graag bij wilt leggen. Stel in je mailtje een gesprek voor.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik zou zeggen dan maar even niet
je raakt alleen maar gefrustreerd
schrijf voor jezelf op wat je dwarszit aan deze situatie
en zoek gewoon even geen contact
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
praat tegen haar real life, ze kan je briefjes ontvangen zonder te lezen. en zo voorkom je ook misverstanden

maar als je tegen haar praat kan ze moeilijk haar oren dicht doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt je best gedaan
laat het even berusten misschien komt ze zelf wel naar je toe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen idee waarom jullie ruzie hebben, maar ze zal je niet voor niets negeren.
Misschien heb je haar echt geraakt met iets waardoor ze niet meer bevriend wil zijn?
Ga eens na wat er is gebeurd en waarom ze je negeert... Als het niet heel erg is wat er is gebeurd dan neemt ze uiteindelijk vast wel weer contact met je op(en anders is het geen goeie vriendin).
En blijft ze je negeren, omdat je haar (misschien) te zeer geraakt hebt. Jammer maar helaas in dat geval, maar het is dan misschien beter om elkaar te laten voor hoe het nu is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een brief sturen.
Niet met jou willen praten betekent lang niet altijd dat diegene écht niet met je wil praten, maar kan ook een manier zijn om te laten merken dat je ergens heel erg mee zit, een manier om die boosheid (of de gekwetstheid die er onder zit) te uiten.
Soms betekent het wel dat iemand niet wil praten hoor, maar soms wil diegene alleen gewoon je eerst dat duidelijk maken.
En het kan ook zijn dat iemand het gewoon te confronterend vindt om met je te praten op dit moment.
Als ze thuis is en die brief vind, kan het goed zijn dat ze 'm dan wel gaat lezen, en er dan wel voor open staat.
Iets op de buitenkant van de brief zetten dat haar mild zal stemmen, kan handig zijn, dat vergroot de kans dat ze 'm ook opent ipv 'm te verscheuren. Iets als 'het spijt me zo' of 'ik mis je' kan zorgen dat ze minder vanuit die boosheid naar je brief kijkt, en 'm dan wel gaat lezen.