Hoe blijf ik vanavond op mijn benen staan?

Gisteren zaten mijn examens erop en daarom ben ik gisteren diehard gaan feesten.
Maar ja; u kent de uitspraak 'de kater komt later' en mijn, zeg maar gerust, tijger is nu ook gearriveerd. Ruzie met mijn maag, koppijn, en ik word duizelig als ik te lang sta.
Vanavond heb ik echter een concert van Snow Patrol waar ik al heel lang naar uitkijk in de Heineken Music Hall! Dat betekent dus een paar uur staan, terwijl ik net tijdens het scheren al even moest gaan zitten om niet om te vallen. Hoe zorg ik ervoor dat ik vanavond wel op mijn benen blijf staan en me ok genoeg voel voor dat concert? Nu zou ik er absoluut niet naartoe kunnen...
Alvast bedankt voor de tips!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (11)

Heel veel water en karnemelk drinken en yoghurt eten. Ga de rest van de middag liggen en doe zo rustig mogelijk.

Voordat je vanavond gaat, goed eten. Neem ook water mee voor onderweg en iets zoutigs te eten.

Het gaat echt goedkomen! Veel plezier bij Snow Patrol!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem cupasoup of in ieder geval zout vervolgens iets hartigs uit de oven pizza ofzo drink erbij iets als aquarius ofzo lemon dit werkte bij mij prima afgelopen zondag

Toegevoegd na 43 minuten:
Zout zorgt er voor dat je lichaam het vocht opneemt/vasthoudt en een mooie bijkomst is wel dat je dorst krijgt en overigens wil een koude redbull onderweg nr hmh denkik ook wel werken veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel drinken, multivitamine nemen, goed eten, goed diep ademhalen, en misschien is dit iets voor je (zie link). Sterkte en meestal gaat het in de avond wel beter. En veel plezier vanavond!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drinken! En dan geen alcohol. Een flink deel van de kater wordt veroorzaakt door vochttekort, omdat alcoholische dranken vocht afdrijven.

Mosterd na de maaltijd, maar misschien heb je er vanavond alsnog wat aan: drink een hoop (zeker een liter) water voordat je gaat slapen, daar kun je een hoop ellende mee voorkomen.

Voor nu zou ik aan de sportdrank gaan, om je vochtgehalte zo snel mogelijk weer op peil te krijgen. Een kopje koffie kan ook wel als je daar erg naar snakt, maar neem niet bakken vol koffie of liters cola/energydrink. Je lever heeft het druk genoeg met het verwerken van de alcohol zonder ook nog bezig te moeten met grote hoeveelheden caffeïne.

Voor je maag: ook al heb je ruzie met je maag, een vette hap wil vaak werken. Cheeseburger, gebakken eieren, falafel of bij de dichtsbijzijnde Ierse pub een 'full fry', dat werk. Je hebt de energie nodig, en vreemd genoeg lijkt juist de vetste hap de maagproblemen van een kater vaak het beste te neutraliseren. Bovendien heb je dan meteen weer een bodem voor vanavond. Verder kan iets suikerrijks helpen tegen de duizeligheid, bijvoorbeeld vruchtenyoghurt of meteen gewoon een mars.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat idee is inmiddels achterhaald, van koffie plas je wat eerder, maar niet méér. Maar omdat caffeïne wel een aanslag is op je lever, wel het advies om het bij een kopje koffie te laten en niet los te gaan met de caffeïne met het idee dat dat zou helpen. Dat doet het namelijk niet.
probeer ook nog ff te slapen, of op z'n minst te rusten. soms helpt dat al een hoop. veel plezier vanavond !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoop voor je dat het erg druk wordt,zodat je mannetje aan mannetje staat. Dan krijg je de kans niet om onderuit te gaan. Prettige avond!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou dat was niet zo slim van je om te gaan feesten en jezelf uitgeputten terwijl een een groot feest op de planning stond hea...
Je kan nu wel van alles gaan uitproberen wat toch niet helpt, maar het beste is gewoon slapen en hopen dat je je vanavond beter voelt... En anders heb je je les geleerd voor de volgende keer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, misschien niet slim, maar wel heel begrijpelijk. De moraalridders zijn overal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja Halloooo, ik zeg toch niet tot haar niet begrijp!
Het is alleen niet slim om jezelf uit te putten met kleine feestjes terwijl er een groot feest op je staat te wachten waar je je al tijden op verheugd hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja meis26, hij was er zelf ook al achter dat het niet slim is, soms zijn mensen gewoon even niet slim als ze net heel lang heel slim hebben moeten zijn om hun examen te maken. Maar om dan achteraf de moraalridder uit te hangen is zooooooooo makkelijk en totaal niet relevant!!
Zou zeggen, probeer al het hier bovengenoemde uit. Als het nog steeds niks is kun je altijd nog je kaartje verkopen. Kun je morgen iets leuks van het geld gaan doen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ben ik al te laat met deze tip,maar dan is ie goed voor de eventuele volgende katerblunder.Maak een smoothie met veel vers fruit en mix er een paar druppels teunisbloemolie door,drink met kleine slokjes op,het helpt echt!Neem later een grote mok drinkbouillon[lekker zout] om vocht vast te houden en om de dorst daarvan weer te lessen,groene thee is ook een anti-katermiddel.En als je nou weer de Diehard gaat uithangen,wissel de alcohol dan af met gewoon water,dat scheelt de volgende dag een zielig hoopje ellende!Mocht je nog niet weg zijn,veel plezier!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
afwisselen werkt echt, ik doe vaak 1 wijntje, 1 watertje enz.. je voelt je echt een stuk frisser de volgende dag.
Een half pakje roomboter naar binnen werken voor zover dat gaat,doet wonderen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt lullig, maar gewoon nu weer vreselijk gaan zuipen, hielp mij wel.
Ze zeggen weleens, beginnen met waar je mee ge-eindigd bent, maar na een paar borrels kon ik er weer tegenaan.
Ben waarschijnlijk te laat met antwoorden en hoop toch dat je er nu staat en geniet!!!