Als ik jou was zou ik eens een afspraakje maken met een podoloog/podologe.

Hij/Zij kan je echt op diverse punten uitstekend van dienst zijn.

Normaal gesproken groeien je teennagels namelijk niet in als je ze recht afknipt.
En dus eisen je teennagels een deskundige op dat gebied.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben ik ook al geweest. Die zeggen juist dat ik bolle nagels heb en ze daarom zo kort mogelijk moet houden.Ik heb wel erg veel een soort van eelt onder mijn nagels wat ook ingroeit ( zeg maar).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De podologe, bij wie ik regelmatig kom, heeft van die ijzertjes die je nagels tot wat minder bol kunnen hervomen. Indien je je nagels eventueel zelf niet goed kunt knippen, kun je het eens door een pedicure laten doen. Al is het maar om te zien hoe zij dat doet. Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik loop al jaren bij een pedicure en heb ook bij een podoloog gelopen.
Zelfs een voorstel gehad op een recht stukje van de nagels te laten verwijderen door de chirurg maar ook dat geeft geen zekerheid omdat daar dan weer eelt gaat groeien zo is mij vertelt.
Ik ben wel van kalknagels af na 10 jaar dat is al heel erg fijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vrees dat het in je genen zit, meid. Wat een hopeloze aangelegenheid toch . Hoe lang is het geleden dat je bij de podoloog was..want wellicht zijn er intussen nieuw inzichten. Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ton je bent een schat hoor maar ik word regelmatig gezien ook omdat ik suiker heb.Ik heb ook al kuren met tabletten innemen en dan 1 week of 3 weken wachten weer verder gaan en zo een tijdje door.Maar van die troep krijg je dingen in je lichaam groeien die geen mens wil.
Maar die kalknagels zijn er wel mee over gegaan.
Ik had gehoopt een gouden oplossing hier te krijgen.Jammer maar wel bedankt voor het meedenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoedde al dat je diabete bent. Ik ben zelf ook diabeet en geef zelfs voorlichting op dat gebied. Door de diabetes ondergaat het lichaam een versneld verouderingsproces en derhalve krijg je wat eerder 'ouderdomsverschijnselen'. Je lichaam gaat daarom ook een verhoogde kalkproductie afgeven bij de teennagels. De ingroeiende teennagels kunnen naar mijn mening enkel en alleen door de podologe met succes worden behandeld. Ik zou je dolgraag de gouden tip geven, maar ook bij deed dit verschijnsel zich voor. Ik zei 'deed' omdat ik nuveel minder last van heb. Het ingroeien kun je enkel voorkomen door ze recht te knippen. Als dat bij jou niet lukt..vraag dan of de podologe je er niet voor kan behandelen. Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij geef jij het beste antwoord.Ikzelf heb er niets aan.Ik ben sinds kort pas diabeet maar heb dit nagel probleem al vanaf mijn tienerjaren. We hebben alles geprobeerd behalve die operatie omdat het in 99% ook niet helpt.
Je geeft voor mij eerlijke en vriendelijke antwoorden vandaar Als beste antwoord geselecteerd.
Dikke duim!!

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat je dan aan de zijkanten ook knipt, je moet alleen topje doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mogelijk heb je hardnekkig ingroeiende nagels, en zou het bij rond afknippen nog veel erger zijn.
bij sommige pedicure's kan je beugeltjes op je nagel laten plakken, waarmee je voor ongeveer 6 mnd geen last meer hebt.
Rieneke1