Iemand tips voor als je niet in slaap kunt komen (en dat wél wilt :p)

Lig vaak uren wakker in bed dus ja...

Toegevoegd na 1 dag:
Edit: Ik lúst geen (warme) melk! :p

Toegevoegd na 1 dag:
Oh en melatonine en valeriaan slik ik al.
Ik ben trouwens blij met de meeste antwoorden dus heb geen idee welke ik als beste antwoord moet kiezen :|
Maar iedereen in ieder geval erg bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

je op iets constants focussen. wat bij mij werkt is om op mijn rug te gaan liggen met mijn hand op mijn buik en dan te focusen op mijn hand die op en neer gaat door mijn ademhaling.

S,morgens om 6 uur opstaan , en de hele dag niet slapen.

in het donker in bed (rustige) muziek luisteren op je ipod/mp3speler is een hele goede optie..dan val je vanzelf in slaap. verder niet heel actief bezig zijn...niet roken, eten en drinken voordat je wil gaan slapen...dat werkt gewoon niet..

Een boek lezen, of een sudoko puzzel maken op den duur gaat de letters draaien en dan kun je rustig slapen. Het gaat erom dat je je hoofd leeg maakt er nergens meer aan hoeft te denken. muziek luisteren kan ook helpen maar dat is bij iedereen verschillend.

mastruberen troelie

Probeer eens om elke avond valeriaanthee te drinken. En misschien gebruik je wel teveel suiker overdag..

Ik luister meestal naar cabaret (Maassen, Lebbis) voor het slapen gaan. O.a. te vinden op YouTube en Google Video. Oordopje in een oor (dat oor waar je niet op ligt), volume niet te hard... en lachend in slaap vallen. :)

Misschien heb je minder slaap nodig dan gemiddeld. En hoe harder je probeert hoe minder het gaat. Misschien helpt het voor jou om rustgevende of meditatieve muziek op te zetten. Altijd zelfde tijd naar bed en opstaan. yoga oefeningen te doen (mij helpt het allemaal niet trouwens, die rustige muziek gaat soms op mn zenuwen werken en dan gaat het nog beroerder. maar mischien is er een tip die helpt weltruste

vroeger zeiden me ouders.. een lekker kop warme melk en proberen zoveel schaapjes te tellen ;) een beetje ouderwest maar het hielp wel omdat het zo saai maar ik deed alles voor een kopje warme melk ;)

Ik kan nog wel een paar tips bedenken: Zorg dat je warm genoeg bent. neem desnoods een extra dekentje… Neem voor het slapen gaan een glas warme melk met honing. zeg tegen jezelf dat je mag gaan slapen… Ga in bed liggen en ga met aandacht je lichaam langs: Begin bij je tenen, je voeten, kuiten etc. Ontspan de ledematen bewust en maak ze zwaar… Doe je ogen dicht en denk aan een zwart vlak. Maak dat zwart in gedachten steeds groter…

Probeer eens melatonine tabletjes! Drink je misschien ook (teveel) caffeïne? Stap eens over op decafé of stop met koffie, cola en al helemaal met energy drinks!

Je kunt ook de antwoorden gaan lezen die al op deze vraag zijn gegeven bij http://www.goeievraag.nl/vraag/slapen.31069 http://www.goeievraag.nl/vraag/manier-slaap.13336 http://www.goeievraag.nl/vraag/slaap-vallen-tips.49324 http://www.goeievraag.nl/vraag/tips-slapen.64580 http://www.goeievraag.nl/vraag/tips-slapen.64223 en waarschijnlijk zijn er nog wel meer te vinden. Slaapverwekkend dus!

ruim voor het slapen gaan internet uitzetten en een lekker kopje thee drinken

Goede seks

Bronnen:
Eigen ervaring

ga maar weer uit bed om iets gezelligs te doen want je liggen opvreten helpt al helemaal niet dan na een uurtje weer terug in bed en weer proberen lukt het nog niet hele ritueel overnieuw niet op de bank gaan liggen of zo als je moe wordt weer naar je bed terug

Ik ben zelf erg blij met melatonine tabletjes. Verkrijgbaar bij drogist en apotheek. Ik neem er 'savonds twee en slaap vervolgens toch een uur of zes aan één stuk. (eindelijk! ) heb maaaaaanden lopen rommelen voor ik eindelijk weer sliep! Melatonine Pure. Tof spul. ongeveer 8 euro voor 500 tabletjes. zzzzlaap ze! Toegevoegd na 5 minuten: * Melatonine is een lichaamseigen stof, waar je in feite van ontspant. Meestal, als je niet kunt slapen heb je net een beetje weinig melatonine in je lichaam volgens mijn verpleegkundige. Toegevoegd na 1 dag: En een beker hete thee vlak voor het slapen...dat doet mij toch altijd ontspannen.

Vooral niet blijven denken: "Ik wil slapen", want dan gaat het geheid niet lukken. Als ik na een kleine 20 minuten nog niet slaap, dan pak ik een boek of een DVD'tje, tot ik voel dat ik mijn ogen niet meer open kan houden. Dan ben ik daarna vaak wel vrij snel weg.

Ik herken dit probleem. Je gedachten stil zetten is vaak moeilijk, ook al heb je dit zelf niet altijd door. Ga ontspannen liggen en richt je aandacht op je ademhaling. Adem naar je buik, heel bewust. Je kunt een hand op je buik leggen om te voelen of je daadwerkelijk naar je buik ademt. Maak je buik wat bol als je inademt, adem dan rustig uit en ga hier mee door. Als je dit oefent zul je merken dat jij je hand niet meer nodig hebt om te voelen of je daadwerkelijk naar je buik ademt. Blijf hier mee bezig wanneer je gaat slapen, het is een ademmeditatie en deze maakt dat je moeilijk na kunt denken. Mocht iets je afleiden, ga dan steeds weer terug naar je bewuste ademhaling. Je zult merken dat je zomaar in slaap valt. Hoop dat het je kan helpen! Slaap lekker! Gelóóf dat óók jij lekker mag slapen!

Een paar tips. * Je zelf inspannen een paar uur voor je gaat slapen. Dat je echt even moe word. * Een boek lezen voordat je gaat slapen, klinkt misschien stoffig ofzo maar is heel ontspannen en helpt zeker als je wilt slapen. * Niet teveel piekeren of nadenken als je in bed ligt, daar blijf je alleen nog maar langer wakker van *Een glas melk met honing drinken voordat je gaat slapen.

Een beker warme melk, gevolgd door een warme douche direct voor 't slapen gaan.

Lekker veel Kamille thee drinken. Van echte kamille dus geen theezakjes!!! Ook helpt het om een lekkere warme kruik te maken. Leg die tegen je buik aan en je wordt er slaperig van Neem elke avond een lavendel voetenbad, en hang lavendel struiken rond je bed. neem 2 keer per week een gewoon lavendelbad.

Ik gebruik ook melatonine en dat werkt perfect. Je hebt 2 soorten; 1 om in slaap te vallen en 1 om goed door te slapen. In het begin ging ik er heel erg van dromen maar dat is nu minder, wat ik overigens wel jammer vind want ik had het gevoel dat ik heel veel aan het verwerken was in de dromen. Ik neem er wel meer in dan in het begin, en ik kan er niet meer goed zonder. Ze zijn gelukkig niet lichamelijk verslavend. Je kunt ook een appel eten in bed, langzaam (tip van Klazien uut Zalk, God hebbe haar ziel) of kaas eten, of melk drinken. Schijnt iets in te zitten waar je moe van wordt. Als ik honger heb kan ik niet goed slapen. Zorg voor warme voeten, dus een voetenbad voor het slapengaan met paar druppeltjes lavendelolie (reformwinkel). Slaap lekker, en vergeet niet: hoe je dag is; zo is ook je nacht!

1. Stofzuigen! Daar wordt je moe van. 2. Of een warm bad nemen. 3. Een rondje gaan lopen in de buitenlucht.

Ik vraag mij echt af of al deze tips niet allang zijn geprobeerd.Bij mij helpt TV kijken heel erg goed alleen kan ik weer niet doorslapen ik word elke ochtend om 4 uur wakker.En nee ik moet niet later naar bed want ik slaap al veel te weinig 5.5 uur per nacht.Ik slik 6 tabletjes melatonine. Nee als je kwaal eenmaal hebt dan is het heel lastig eraf te komen.

Kijk maar eens naar deze vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/zorg-slaap-valt-normaal-ritme.63362#&from=email&source=question_closed Je hebt teveel gedachten en bent teveel in je hoofd bezig. Dit moet je leren beheersen zodat je je gedachten kunt uitschakelen om te kunnen slapen. Dit kan je leren via meditatie.

wat ik doe is voor mezelf een verhaaltje verzinnen, fantaseer over wat je leuk vind, wat je graag wil doen de volgende dag, dat werkt bij mij wat ik ook al heb gelezen is dat het zou helpen als je even opstaat , een beetje leest en later terug in bed kruipt, tip die je ook altijd hoort is een kop kalmerende thee drinken bv kamille slaapwel!

Als je niet kunt slapen slaap je best in een kamer waar het donker is je doet je ogen dicht en denkt aan iets leuks dan val je wel in slaap!!!!

Niet meer dan 2 kopjes koffie drinken 's avonds en ong. 1 uur voordat je naar bed gaat 2 melatonine pilletjes onder de tong laten smelten. Goed spul!

Begin te tellen tot ontelbaar. Maar steeds als je ergens anders aan denkt dan aan het tellen, begin je weer bij 1.

Melatonine pilletjes, helpen echt :DD Toegevoegd na 50 seconden: wel op recept van je huisarts.

Wat mij erg heeft geholpen is routine Eens heb ik twee handelingen overdag gedaan die ik normaal gesproken 's avonds doe, en toen heb mezelf echt moeten aanvechten om niet op de grond te gaan liggen. Heel apart! Verder geprobeerd: zelfhypnose Ogen dicht, op zijn lekkerst gaan liggen, niets vergeten, en dan - jezelf in die houding vertellen wat je vandaag allemaal goed hebt gedaan, en dat vervolgen met een fantasieverhaal over de dingen die je geweldig vind (de zee, aardbeien, vliegen, enz). Probeer wat je vertelt met al je zintuigen te ervaren. Je raakt dan in een soort trance. Wat heel belangrijk is om heel bewust NIET te merken wanneer je op houd met praten, of het moment vlak voordat je in slaap valt. Nog een :) powernap Ogen dicht, op zijn lekkerst gaan liggen ! in een houding die je lang vol kunt houden. Vervolgens doe je een denkbeeldige hoepel (die flexibel precies om je lichaam past) van je kruin naar je tenen. OVERAL waar die hoepel langs komt ontspan je alle aanwezige spieren. Erg grappig wanneer je merkt wat voor spieren er steeds bezig zijn (billen, tong, kaak, knieën, voorhoofd + wenkbrauwen). Vierde alweer, die is simpel Ga liggen zoals je gewend bent, pak je hoofdkussen en verhuis ongeveer een halve meter naar boven- of beneden (net waar je ruimte hebt). Lekker je matras opnieuw indeuken. Vijfde is wetenschappelijk biologisch Gordijnen open laten! Als je eenmaal een ritme hebt ontwikkelt a.d.h.v. het licht word slapen zó gemakkelijk. Wat mijn beppe (die is 101 geworden zonder klachten) altijd zei, daar ben ik haar eeuwig dankbaar voor: Al slaap je niet, je rust toch uit.

Ik heb er ook heel vaak last van gehad, dat kwam meestal door de hoofdpijn. maar wat je kan proberen is melk in een beker een beetje op te warmen en dan lekker voor het slapen gaan opdrinken. word je lekker slaperig van. Of je doet een heel rustig ,zacht en langzaam liedje op en je bent weg :D succes er mee

hoi T. al die tips die je krijgt... geweldig, het is nu aan jou welke bij jou past, en geef het niet op na 1 nacht!!! wat ik me afvraag! heb je insomnia? of een probleem? heb je je wel s afgevraagd hoe het komt dat je niet of nauwelijks kunt slapen? is het elke nacht of af en toe? bijvoorbeeld na een bepaalde gebeurtenis/werkdag/ruzie/enge film/activiteit....??!! dus; is het een regelmatig iets? ben je al bij je huisarts geweest voor raad? is je hb oke? is je bed wel oke? heb je genoeg frisse lucht/zuurstof in je slaapkamer? is je slaapkamer helemaal into you?? (dus; rustige kleuren, geen drukte qua spullen ed) het is belangrijk dat je slaapkamer een warme en rustige omgeving is waar jij je helemaal happy in voelt.... ik ben benieuwd of een van de vele tips van de gv'ers al ietwat geholpen heeft. sterkte!

Een tas warme melk met muskaatnootpoeder erin. Maar nooit meer dan een halve koffielepel muskaatnoot, anders ga je hallucineren. En als je zoetstof wil gebruiken neem dan honing. Dit heeft trage suikers waardoor je niet een plotse energieopstoot krijgt. Vermijd ook eten 2 uur voor je gaat slapen. Een volle maag en actief spijsverteringsstelsel bevorderen de slaap niet.

Als ik niet slapen kan, dan bedenk ik mij dat het niet zo erg is als je eens niet goed kan slapen. Meestal functioneer je de volgende dag, ondanks het slaapgebrek toch best goed. Deze gedachtengang, relativeert de noodzaak van slapen zodanig, dat ik daardoor heel goed ontspan, en meestal val ik dan toch in slaap. Wat ook goed helpt: een paracetamol.

Niet liggen wachten op je slaap , aangeraden om dan terug op te staan wel niet meer roken en geen internet of koffie maar wel warme (chokolade)melk en enkele pagina's lezen eventueel terug in bed na enkele pagina's worden je ogen zwaar en ben je rustig en val je vanzelf in slaap vooral als je je er niet te druk over maakt over enkele uurtjes minder slaap...de dag erna ga je stukken beter slapen .Dus lig je te lang wakker sta gewoon terug op en bekijk een ontspannend programma of lees iets wat je interseert en vooral op andere gedachten brengt! Veel sterkte alvast ,grijp niet te vlug naar pillen maar als het te lang blijft duren dan kan je dit voor korte duur vragen aan uw dokter .

Melatonine pilletjes werken bij mij echt heel goed. Niet die je bij de drogist koopt maar 3 of 5 mg via je HA. Ik heb ADD en maak weinig melatonine aan zelf dus bij mij werkt het echt. Informeer eens bij je HA.

Zeker ander half uur niks meer eten voordat je gaat slapen ,lekker een kop telefoon op met je lievelings muziek heel zachtjes,licht uit een lekkere kussen waar je echt lekker op licht en ontspan.

Het is wetenschappelijk aangetoond dat warme melk echt helpt om in slaap te komen. Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen of hoe het ging of welke werkzame stof dit doet, en heb geen zin om het op te zoeken want ik ga slapen ;)

Als je 's nachts niet goed kunt slapen, tel dan je zegeningen in plaats van schapen. If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep. Grootmoeders wijsheid werkt vaak het beste. Succes!

Je kijkt op goeivraag een poosje en beantwoord wat vragen. Van het bedenken van antwoorden wordt je moe en dan val je daarna in slaap wellicht.

Bedenk raadspelletjes om de volgende dag met je (klein)kinderen te doen. (bv wat hoort er NIET bij: appel, peer, ijsje, druiven) Of: een alfabetspel: dingen benoemen die beginnen met de a t/m z ( bij lastige letters niet overslaan!) Bijvoorbeeld : beroepen, eetwaren, lieden die je niet kunt ' luchten' ..politici, steden, dieren enzovoort. Het werkt echt. Kijk alleen uit met lekkere dingen, want voor je het weet loopt het water uit je mond en duik je de provisiekast in. Dan is het middel erger dan de kwaal..

De bijbel lezen voor het slapen gaan..

drink warme melk met een scheut rum in

mij helpt het als ik even wat eet en even van de rust in huis geniet.Dan probeer ik BEWUST te gaan slapen.

Mijn oma geeft Yogalessen, en ze heeft mij een keer een oefening geleerd, dat je gaat liggen en je gaat ontspannen, en dan een voor een al je lichaamsdelen gaat ontspannen. En dat je moet voelen hoe zwaar ze zijn dat je ze zeg maar door de grond kunt laten zakken ofzoiets. Bij mij hielp het niet, maar het is denk ik bij iedereen anders. Ik speel meestal een paar potjes patience op mijn ipod met muziek op. En dan krijg ik er na een uur genoeg van en dan laat ik alleen de muziek opstaan, totdat ik zo moe ben dat ik hem uitzet.

elke dag zelfde tijd naar bed denk aan hoe fijn je bedje is als de wekker gaat en je eruit moet, en dan denk je nu kan ik nog heerlijk lekker lang van mijn bedje genieten duurt nog lang voor ik er echt uit moet of zing een rustgevend liedje en lees desnoods even een boek succes Oja en als je niet kunt slapen liever niet weer uit bed gaan Toegevoegd na 8 minuten: O wacht de laatste regel hoorde er niet echt bij, misschien kan je wat met extra lichaambeweging, of elke dag vroeg/op tijd uit bed en elke dag zelfde tijd naar bed, ik sta elke dag om half 6 op en loop de hele dag door en s'avonds lukt het me niet om voor 11 uur erin te liggen maar ben vaak blij als ik lig en slaap meestal dan ook direct, tenzij ik ga piekeren of iets want dan kan ik net zo moe zijn dan werkt er niks behalve dan om dat piekeren te stoppen maar dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan succes

je kan slaappillen innemen/schapen tellen/muziek luisteren (met oordopjes)

Slaaploosheid; Een krop sla met selderij en ui, regelmatig als avond maaltijd genomen, ontpopt zich als een waardevol middel tegen slaaploosheid. Kan men ui niet verdragen, dan laat men ze weg. Minstens 1 krop sla en 1 stengel selderij moet men iedere dag eten. Alles moet grondig worden gekauwd. Wanneer slaaploosheid aanhoudt, neemt men meer krop sla en meer selderij, maar heeft men teveel slaap en gevoelt men zich mat, dan moet men de hoeveelheid kropsla en selderij verminderen. Het petrolatum(zeer zuivere olie) neemt men in elk geval vlak voor het slapen gaan en bij het opstaan, telkens 1 eetlepel; dit doet men 6 weken of langer. Niet korter, want wat jaren of maanden niet goed gefunctioneerd heeft kan niet in enkele dagen worden hersteld. Het slapen met een open raam heeft waarde wanneer de lucht in voortdurende beweging is. het proberen waard.

Bronnen:
http://www.universelevrede.nl/Aanbevelinge...

Een of twee flessen wijn drinken wil wel helpen

Tip 1 - Voordat je gaat slapen moet je al je spieren spannen begin met je voeten tot aan je voorhoofd. Tip 2 - Word wakker en slaap elke dag op de zelfde tijd. Tip 3 - Geen koffie of thee met cafeine drinken voordat je gaat slapen. Tip 4 Lees een heel saai boek , zo saai dat je na het zien van de eerste bladzijde in slaap valt. Tip 5- Nooit tv kijken voordat je gaat slapen!

Bronnen:
msn nieuws

Verzin een verhaal of denk aan een verhaal met een plot dat jou echt raakte (mag natuurlijk ook een film zijn). Ga dan bedenken hoe je het aan kunt passen om het nog mooier te maken, hoe de personen voor jou nog echter worden, hoe je het voor je zou zien als het een film was, of hoe je het anders zou kunnen doen. Dit kun je met één verhaal echt 10.000 x doen voordat het gaat vervelen, en het helpt goed om de rest van de herrie in je hoofd een halt toe te roepen.

- als je echt niet kunt slapen kan je bij de kruitvat of apotheek slaap pilletjes halen. - je kunt natuurlijk ook een boekje lezen in bed tot je in slaap valt. - zet de muziek zachtjes aan en doe je ogen dicht. - ga naar beneden en drink iets, misschien als je dan weer in bed ligt val je in slaap - )beetje raar) ga eens op de grond liggen, zo val ik wel eens in slaap:$ Ik hoop dat er iets bij zit wat je help.... slaap lekker!

Goede nachtrust thee van zonnatura!

neem een hete, warme douche of bad voor je in bed gaat, dan ben je zo aan't slapen door het warmtegevoel

Koop de CD welterusten van Roy Martina, en luister daarna waarneer je in bed ligt. Erg slaapverwekkend! Of ga liggend in bed fitnessen. Gooi je dekens even aan de kant, lift je benen omhoog, en kijk op je wekkerradio hoe lang je dit vol kunt houden. Daarna doe je dat nogmaals. En vervolgens nog een keer om te kijken of je het eigen record kunt breken. Geloof me, na een aantal keren trek je de dekens weer terug over je heen, en ben je ineens snel vertrokken naar dromenland.

er uit gaan en op goeie vraag vervelende vragen beantwoorden,krijg je wel slaap van

goodnite van toppharm! Super product, veel aan gehad. Kan je gewoon bij de drogist kopen. Gr!

Bronnen:
http://www.toppharm.nl/showpage.aspx?steID...

Je kunt een boek lezen. Daarvan word je moe.

Ander ritme zoeken... dat beter bij je past.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100