Alcoholisme en Koude?

Waarom worden er in extreem koude gebieden, en gebieden waar veel alcoholisme voorkomt! Volgens de statestieken, meer meisjes dan jongens geboren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het zaad bestaat uit mannelijke en vrouwelijke spermatozoiden.
Mannelijke zaadcellen leven kort, halen zelden het eitje.
Vrouwelijke zaadcellen zijn sterker, leven langer, schijnen zelfs drie dagen na de vrijpartij nog een eicel te kunnen bevruchten
Veronderstel dat het daar mee te maken heeft

Toegevoegd na 5 minuten:
maar er zijn heel wat wetenschappers die daar hun hoof over breken.
Verondersteld wordt verontreiniging

In een Belgisch artikel wordt echter het omgekeerde beweerd:
Dat onderzoek, gepubliceerd in ‘Biology Letters’ wijst uit dat hoe dichter vrouwen bij de evenaar wonen, hoe meer kans ze hebben om een meisje te krijgen. Hoe noordelijker vrouwen leven hoe hoger het percentage jongetjesbaby’s wordt.

Toegevoegd na 29 minuten:
je vraagt naar een bewijs of alcohol en de statistiek van geboorteaantallen meisjes met elkaar te maken hebben.
als wetenschappers al geen antwoord op de kwestie kunnen vinden, dan kun je als GVer ook alleen maar gissen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het geslacht niet pas na de bevruchting bepaald? of vergis ik me nu?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welk geslacht het kindje uiteindelijk krijgt ligt hem aan het type chromosoom deze van de vader meekrijgt. Vrouwen hebben namelijk paren van 2 X-chromosomen (XX) en mannen hebben paren van 1 X-chromosoom en 1 Y-chromosoom (XY). Zoals eerder uitgelegd, bevinden zich in de zaadcellen en de eicellen maar enkele chromosomen. Zo zijn de eicellen van de vrouw X of X en dus altijd vrouwelijk. De zaadcellen van de man kunnen X zijn of Y. Zo heb je dus vrouwelijke zaadcellen en mannelijke zaadcellen. Geeft de vader een X-chromosoom, dan vormt dit samen met de X-chromosoom van de vrouw: XX. Het wordt dus een meisje. Geeft de vader de Y-chromosoom, dan vormt dit XY en wordt het een jongetje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar hoe noordelijker, des ter meer vrouwen meisjes! zie ijsland finland noord rusland!