Waarom mag dit niet bij een MRI?

Hoi! Ik heb laatst voor een onderzoek naar de hersenontwikkeling van jongeren een mri scan gehad. Ik heb een paar vraagjes hierover, wat ik ben vergeten te vragen aan de onderzoekers. Er werd mij verteld toen ik in de mri lag dat ik mijn handen niet in elkaar mocht leggen, waarom mag dit niet? En ook mocht ik geen t-shirt met bedrukking erop, alleen was dit helaas niet gelukt want ik had alleen maar t-shirt met lichte bedrukking. Dit was later geen probleem, ze hebben er niks over gezegd maar toch vraag ik me af waarom dit niet mocht. Dankjewel alvast voor het kijken naar mijn vragen :)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Bedrukte t-shirts kunnen iets van metaalfilm bevatten wat slecht is voor de opname, dit soort metaalfilms werkt namelijk als een schild. Waarom jij je handen niet mag vouwen voor een hersenscan is mij een raadsel, normaal gesproken hoor je iets van een noodknop in je hand te houden zo van mocht er iets zijn dat je het apparaat onmiddellijk kan stoppen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
paulus811
5 jaar geleden
Goed antwoord +. Heb verschillende mri scans gehad, maar het handvouw verbod is me nooit verteld. Enige wat ik me kan voorstellen is dat degene in de scanner rustiger ligt met de handen naast het lichaam.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dankje voor het antwoord!, Paulus, ik zou ook zeggen dat, dat het zou zijn, met rustiger liggen, alleen lag ik met 1 hand op mijn buik en de andere op een knoppen kastje, dus ik denk niet dat dat t geval is