Als de hoge bloeddruk alleen te wijten is aan het alcoholgebruik, daalt de bloeddruk.
Drie of meer glazen alcohol per dag werken een te hoge bloeddruk in de hand. Dat komt doordat alcohol de bloedvaten openzet in sommige vaatbedden en doordat alcohol tijdelijk de sympatische zenuwactiviteit verhoogt. Het effect is omkeerbaar: als je minder alcohol gaat drinken, zakt de bloeddruk weer.
Bij 5 tot 20% van de mensen met hoge bloeddruk is alcohol de directe oorzaak van die hoge bloeddruk.
SimonV
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
Plus.
Je was me een paar seconden voor...