Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat zijn eigenlijk die kleine rode vlekjes op mijn huid, en waardoor ontstaan ze?

ik krijg meer en meer meer kleine rode vlekjes op mijn huid, vooral op mijn middenrif, maar ook op armen, benen en sinds kort een paar in het gezicht. het lijken wel blaasjes gevuld met bloed of mini-mazelen. mijn oma had het ook en volgens huisarts is er niks aan de hand, gewoon een gevolg van een dunne huid.
maar het worden er steeds meer, ze gaan niet meer weg en ik vind het erg lelijk. ik weet niet hoe deze aandoening heet, en vraag me af of die blaasjes misschien ontstaan door vitamine/mineralentekort o.i.d.?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
31.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Het zouden heel goed kersenwratjes kunnen zijn. Ik ben er nu achter dat ik daar ook een paar van heb. Ze zijn in elk geval volkomen goedaardig. Je kan ze laten weghalen als het je erg stoort. Dat kan middels coagulatie of lasertherapie. Ik kan me voorstellen dat je er vanaf wilt, als je er heel veel hebt. Alles kun je lezen via onderstaande link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien bedoel je keratosis pilaris. Dit zijn kleine bultjes op de huid dat lijkt op kippevel. Hier kan je verder weinig aan doen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb ze al jaren en volgens de huidtherapeut heeft het met de ouder / dunner worden van de huid te maken. ze gaan idd niet zomaar weer weg en het worden steeds meer. zoek eens bij google. misschien vind je daar iets als ze je zo erg storen. succes....rikaya
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik ook, dat zijn gesprongen bloed vaatjes.
En inderdaad dat gaat bijna niet meer over.
Ouder worden ha ha.
Als je er niet te veel heb kan je het laten
lazeren,heb ik ook geprobeert, maar het ene
was nog niet klaar, of ergens anders kwam het
weer, ben er maar mee gestopt, geen eer aan
te behalen, als je huid dunner wordt is dit een
gevolg, maar mee leren leven toch?
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding