Nee, dat kost meestal niets. Het is een heel eenvoudig testje, waarbij wat lucht tegen je oog wordt geblazen en een computer meet hoe ver je oogbol wordt ingedrukt. Het duurt een seconde of zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

er zijn heel wat opticiens die adverteren met gratis oogmetingen ze gaan er van uit dat je je nieuwe bril dan ook bij hen zal kopen
zou het gewoon even vragen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, dat is onderdeel van de normale service, net als de oogmeting en het aandraaien van een schroefje aan een bril.

Zelfs als je verder geen klant bij die opticien bent, doen ze dat soort dingen meestal gewoon voor je. Ongetwijfeld in de hoop dat je later nog eens terugkomt als betalende klant.

Mocht je bij een opticien binnen staan en er wordt wel geld voor gevraagd: meteen weer naar buiten lopen en bij de eerstvolgende opticien weer naar binnen.

Wees als niet-betalende klant trouwens wel een beetje sociaal: zoek een tijdstip uit dat het niet druk is. Tijd die ze aan jou besteden kunnen ze immers niet aan een betalende klant besteden.