Hoe kan ik weer goed slapen?

Ik word altijd heel vroeg wakker, zeg maar half 7, en kom daarna niet meer in slaap. Het probleem is dat ik wel echt heel moe ben. Stel ik ga om 12 uur m’n bed in dan word ik dus alsnog om half 7 wakker en anders vroeger. Dan haal ik dus mijn 8 uur slaap niet en daar merk ik dan gewoon de volgende dag veel van. Dat is ook als ik heel moe ben. Zelfs als ik uit ga en ik om 3 uur thuis kom, word ik op zn laatst om 8 uur wakker. Ik ben trouwens 18 jaar oud en zit in het eerste jaar van mijn studie, dus gemiddeld moet ik doordeweeks vrij vroeg opstaan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je 's ochtends meestal om 6.30 uur wakker wordt, is dat kennelijk voor jou de ideale tijd om op te staan. Dat je om die tijd ontwaakt kan komen door gewoonte of door jouw innerlijke klok of bioritme. Het beste kun je de tijd waarop je gaat slapen aanpassen aan het tijdstip waarop je wakker wordt. Als je acht uur slaap nodig hebt, kun je dus het beste om 22.30 uur naar bed gaan. Dat is trouwens een tijdstip waarop veel mensen gaan slapen.

Goed slapen is aan te leren. Iedere dag dezelfde tijd naar bed bv 22.00 à 22.30uur en om 07.00 uur opstaan. Houd je dat een paar weken vol, eerst even wennen, dan weet je daarna hoe je lichaam en geest hierop reageren. Let op: sporten 's avonds tot 2 uur voor bedtijd. Daarna kun je nog eten en douchen en voorbereiden voor bedtijd. Blauw licht (pc, phone, tv) uit minimaal 1 uur voor bedtijd. Lees een halfuurtje en val rustig in slaap. daar gaat het nu om dat ritme. Dat is op te bouwen/aan te wennen maar moet je wel even je best voor doen. Juist voor je studie is het belangrijk, ritme school gaan, huiswerk maken, sporten, ontspannen en voldoende slapen! Succes GastAA!

lezen en lavendelroller op je hoofd smeren de link van de lavendelroller staat hier https://www.spirituelekadoartikelen.nl/lavendel-roller-stress-vrij-voor-ontspanning-fijn-bij-hoofdpijn-om-beter-in-te-kunnen-slapen-werkt-stress-verlagend-100-natuurlijk.html

Je kan voordat je gaat slapen warme melk drinken of thee met honing, en minimaal een uur voordat je gaat slapen geen ipad, telefoon etc. Misschien werkt het succes!

Wat dacht je van eerder naar bed? De beste slaap is tussen 22:00 en 2.00 hou je aan de natuurlijke slaap cycles. 10 uur in bed dus, geen mobiel, geen tv. Geen licht, dat verstoord het slaaphormoon. Zie je leren als excuus om laat op te blijven? Deel je tijd beter in.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100