Mag je spermadonor worden als je autistisch ben?

Is het een groot bezwaar als je je aanmeldt als zaaddonor en je heb een vorm van autisme? En dan met name PDD-NOS?

6 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (1)

PDD-NOS is de afkorting van Pervasive Developmental Disorder Not Otherwise Specified, in het Nederlands is dit pervasieve ontwikkelingsstoornis niet nader omschreven.
Uit onderzoek is gebleken dat erfelijke factoren vaak een rol spelen bij het hebben van de aandoening PDD-NOS. Deze erfelijke aanleg wordt overgedragen van ouders op kinderen.

U kunt geen spermadonor worden als u een erfelijke aandoening hebt of als in uw familie erfelijke aandoeningen voorkomen.
Bij het aanmelden als spermadonor (zaaddonor) dient u bij de intake gesprekken en het medische vooronderzoek elke de bij u bekende erfelijke aandoening te melden.
Voor meer persoonlijke info kunt u contact opnemen met het UMC Utrecht door middel van het sturen van een e-mail naar het UMC, er wordt dan contact met u opgenomen als u dat wenst.
Toegevoegd op 17 april 2018 10:33: bron