Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de oorzaak van een bleek gezicht?

Kan iemand mij uitleggen wat er mis is? Ik ben namelijk van Spaanse afkomst en heb getinte armen en benen en buik etc. het enige lichaamsdeel dat niet getint is is mijn gezicht, die is juist heel bleek.
Wat is de oorzaak hiervan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In de meeste gevallen is dit niet zorgelijk, is het gewoon jouw huidskleur. Het kan dat je doorbloeding niet optimaal is, of dat je een tekort aan ijzer hebt, zeker als je lichamelijke klachten hebt, naast je bleke gezicht, is het een goed idee dit eens aan te kaarten bij je huisarts.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een mogelijke oorzaak zou vitiligo kunnen zijn, dat is een pigmentstoornis in je huid. Meestal uit zich dat in bleke vlekken of zelfs bleke haren; als je gezicht helemaal egaal bleek is en ook niet gevlekt is geweest, is dat dus niet waarschijnlijk. Als je er last van hebt, zou je via je huisarts een verwijzing naar een dermatoloogkunnen vragen, die kan hierover beter uitsluitsel geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb geen vitiligo, het is gewoon helemaal bleek en geen vlekjes. Maar alsnog bedankt voor de moeite ;)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding