word ik vroeg grijs nu ik al een paar witte haren heb?

ik ben nu 21, en vind regelmatig al wat witte haren. betekend dit dat ik meteen al grijs aan het worden ben? of kan het ook zijn dat het hierbij blijft en dat ik pas rond mijn 50e helemaal grijs ga worden? fijn ouders zijn rond de 50 en hebben beide nog geen grijze haren. zelf heb ik heel dik haar.
bij regelmatig witte haren bedoel ik niet dat het er heel veel zijn. misschien een stuk of 10 wat ik al meer dan een jaar heb.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je hebt hier eerder een vraag over gesteld, waarom heb je niets gedaan met die informatie? Als het je niet stoort, of als je het accepteert, dan is dat een prima reden, maar waarom vraag je het dan weer?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een paar grijzen haren zegt niet zo heel veel. Vroeg grijs worden, en dan in de zin van meer dan een paar haren, kan te maken hebben met tekorten aan bepaalde voedingsstoffen, zoals vitamine B12.

Antwoorden (1)

Wat is grijs haar eigenlijk? Grijs haar is het gevolg van een veranderde eiwitsynthese, waardoor er een verlies is van melanine (het pigment dat kleur geeft aan ons haar). Hierdoor neemt de concentratie van melanine in het haar af. Het haar wordt grijs. Wanneer alle melanine volledig verdwijnt, wordt het haar wit (kleurloos).

De een is vroeg grijs en de ander niet. Heeft niets met stress te maken of met gelukkig zijn.
Waarschijnlijk heb jij een vader/moeder/opa/oma die ook zo vroeg grijs is geworden.
fremar