Wat is er verkeerd aan ligh producten.?????

Aan de ene kant lees/hoor je dat je geen dierlijke vetten mag gebruiken. Ook suiker zou niet gezond zijn. Wat is er dan nog anders dan ligh producten of zoetjes

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je met 'Wat is er dan nog anders dan ligh producten of zoetjes'?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik drink graag een flesje fris, ik ben best een zoetekouw. Er is niet echt veel variatie als je geen dierlijke vetten mag gebruiken of gewone suiker. Alles wat je koopt zit bijna suiker in of dierlijke vetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, heel veel voedsel is helaas ook ongezond. Eigenlijk zijn alleen onbewerkte dingen als groente, fruit, granen, peulvruchten, noten, en eventueel kleine hoeveelheden zuivel, vis en vlees echt gezond voor je lichaam; en zijn de meeste andere dingen er alleen voor de lekker.
Als je graag lekkere zoete dingen wilt eten of drinken, kan je het beste dingen nemen op basis van fruit, dus fruitsappen, fruitijsjes ed. In de biologische winkel heb je vaak snoepjes en koekjes die veel minder zoetstoffen hebben dan in de supermarkt. Sommige hebben dan nog wel rietsuiker, maar in veel kleinere hoeveelheden. Ook zijn er veel producten met honing, maar of dat gezond is, heb ik geen verstand van.

Het beste antwoord

Niets mits je het met mate gebruikt.
Maar eigenlijk is dat met alles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit antwoord had ik zelf kunnen bedenken. Zo is het inderdaad met alles waar te voor staat.

Andere antwoorden (4)

In plaats van suiker gebruiken ze bijvoorbeeld aspartaam, een kunstmatige zoetstof. Maar aspartaam is kankerverwekkend, dus je krijgt minder suiker binnen, maar wel andere troep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Light producten bevatten vaak suikervervangers als aspartaam. Er is nogal wat onenigheid over of die stoffen niet juist slecht zijn voor het lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verkeerde is dat ze de indruk wekken dat ze "gezond" zijn en dus ben je geneigd er extra veel van te eten of drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Scherp! +
Light 'hartige' producten (kaas en vleeswaren) zijn bewerkt met bindmiddelen - er mag dan minder vet in zitten, maar omdat je denkt, dat je nu wel 2 plakjes kan nemen, wordt je er evengoed dik van, + dat die bindmiddelen niets 'gezonds' toevoegen aan je eten. Beter een gewoon plakje normale, als een homp 'plastic', denk ik altijd maar....