Hoe schadelijk is het inademen van brommer- en scooter uitlaatgassen.

Als fietser sta ik nogal eens voor een stoplicht te wachten. Ik probeer op afstand te blijven van uitlaatgassen. Maar hoe schadelijk is het inademen van die gassen eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Antwoorden (4)

De brommers waar je het over hebt zijn waarschijnlijk 2-takt brommers. De smeerolie wordt aan de brandstoftoegevoegd en verbrand. Dit is wat je ruikt en niet niet gezond. Vier-takt brommers tanken gewone benzine, en ruiken veel minder. Afstand bewaren dus.....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uitlaatgassen zijn bocht. Bromfietsers zijn ook vaak vele malen vervuilender als auto's, zeker bij het optrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo schadelijk dat er al een actiegroep tegen is opgericht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je veel op de weg zit en uitlaatgassen inademt,dan zou je testoteronspiegel daar wel eens onder kunnen lijden!Blijkt uit onderzoek bij mannelijke ratten.