Kun je ook afvallen zonder allerlei oefeningen?

Zijn er behalve vasten geen andere methoden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De enige manier om continue energie te verbruiken zonder er wat voor te hoeven doen is er voor te zorgen dat je het steds te koud hebt. Het kost je lichaam namenlijk energie om op temperatuur te blijven.
Dus als je zorgt dat het altijd een graad of 15 in je huis is val je vanzelf af.
(Bij gelijkblijvend etens- en bewegingspatroon)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Wat dacht u van maagband of een gastric bypass?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is wel een erg riskante ingreep zo lijkt het.
Als je onder vasten minder eten verstaat: ik denk het niet.
Of je moet inderdaad van die enge operaties ondergaan of chinese thee drinken die nierfalen kan veroorzaken enzo.
Helaas (!) werkt afvallen nog steeds het beste door meer te bewegen en minder te eten...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alleen als er minder calorieen in gaan dan er calorieen uitgaan kan je afvallen. In de essentie is het ZO simpel. Natuurlijk is iedereen anders, maar calorieen zijn energie. Teveel energie erin, dan wordt er een deel opgeslagen als reserve (in ons lichaam). Als er meer energie nodig is dan er aan "brandstof" binnenkomt, worden de reserves aangesproken. Meer energie verbruiken dan innemen dus. Oefeningen, bewegen, jezelf warmhouden, stress etc etc. kunnen daarbij helpen. Minder (en beter/nuttigere dingen) eten helpt ook. Hoe je het wil doen is aan jou, maar dit is de basis regel :o)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
gewoon niet eten?

en wat gemelkzuurde groentesap drinken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je niet eet 'denkt' je lichaam dat het aan het verhongeren is, je zult dan niet snel afvallen omdat de stofwisseling dan verminderd, voor het geval er lange tijd geen voedsel binnenkomt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja dat klopt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel ongezond!
Van minder eten val je ook af. Is aan te bevelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
klopt, ik heb net 15 dagen gevast en inderdaad groentesap gebruikt zelf...
Veel bewegen (niet overfanatiek gaan sporten, maar een keer de fiets nemen voor de boodschappen, de trap ipv de lift, lekker klussen ipv tv kijken) en minder eten. Minder eten begint bij geen snacks, geen tussendoortjes, geen bier en wijn.

En veel geduld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bepaalde supplementen dragen bij aan het afvalproces.
Voor meer informatie verwijs ik naar de bodyshops

(aan de lijve ondervonden)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De eerste kilo's zul je wel kwijt raken door alleen je eetgewoonten aan te passen, maar daarna blijf je toch op dat gewicht hangen en zul je er iets van beweging bij moeten doen. Elke dag 1/2 uur wandelen (wel stevig doorstappen) kan een alternatief voor de sportschool zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb wel eens gehoord dat je vooral veel sellerie moet eten. De vertering daarvan zou meer energie kosten dan de sellerie oplevert.

Of dat waar is, weet ik niet.

Maar alweer: er moet meer energie worden verbruikt dan opgenomen, da's toch echt de enige manier om af te vallen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het al waar is, vermoed ik dat dat zó weinig calorieën kost, dat je er al meer verbrandt met de tocht naar de koelkast om een nieuwe stengel selderij te pakken...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Conclusie: zet de koelkast op zolder!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oh ja, heel belangrijk: wat drink je? Frisdrank bevat waanzinnig veel kalorieën. Vruchtensap vaak ook. Als je het enigzins kunt volhouden: houd het bij water, thee, koffie. Zonder suiker, als het lukt. Je behoefte aan suiker/zoetjes kun je zelf reguleren. Vroeger deed ik twee schepjes suiker in m'n koffie. Ik vroeg me af of ik het verschil zou proeven als ik 1,75 schepje suiker zou nemen. Dus proberen - geen verschil te proeven! Dat hield ik ongeveer twee weken vol. Toen vroeg ik me af, of ik het verschil zou proeven als ik 1,5 schepje suiker zou nemen. Dus weer proberen - en weer geen verschil te proeven! Zo ben ik doorgegaan: 1,25 schepje, 1 schepje, 0,75 schepje, 0,5 schepje, 0,25 schepje, toen een miniscuul vleugje, en toen helemaal geen suiker meer. Steeds twee weken volhouden. Al die tijd bleef de koffie voor mij precies hetzelfde smaken! Dus nu smaakt koffie zonder suiker voor mij hetzelfde als vroeger koffie met suiker. Met als enige verschil, dat ik koffie met twee schepjes suiker nu smerig vind smaken!
'Oefeningen' hoeven niet, bewegen wel. Daar vallen ook dingen onder als stofzuigen, opruimen, naar je werk of de supermarkt lopen, een flinke wandeling in het weekend, een fietstocht maken etc.

Want zoals al eerder gezegd: afvallen doe je door meer calorieën te verbruiken dan je via eten binnenkrijgt. Als je alleen zoveel minder gaat eten dat je afvalt, gaat je lichaam in hongerstand en neemt het zoveel mogelijk calorieën uit eten op, waardoor je na dat hongerdieet dat je niet eindeloos vol kunt houden, net zo hard weer aankomt. Verstandig eten én bewegen werkt wel.

Je weet zelf het beste waar in je leven je bewegingswinst kunt behalen. De auto/OV laten staan is al een goed begin, zo kun je ongemerkt een hoop calorieën verbranden zonder het idee te hebben dat je 'oefeningen' doet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De enige manier om op een verantwoorde manier af te vallen, is: Minder eten, meer bewegen! Als je niet van fitness e.d. houdt, kun je ook bewegen door te gaan wandelen of fietsen. Alleen een flesje water mee en een wandeling of fietstocht maken.Dit is niet alleen goed voor de lijn, maar is ook heerlijk ontspannend. Verder kan ik je aanbevelen om een goed plan te maken. Dit plan moet wel reëel zijn. Je kunt deze afspraken het beste opschrijven en per dag kijken wat wel en niet goed ging en aan de hand hiervan evt. je plan bij te stellen. Alleen moet je niet te snel willen afvallen. Belangrijker is om het afvallen vol te houden. Dit lukt niet door jezelf uit te hongeren. Hardlopers zijn doodlopers, ook bij lijnen Je moet dus een realiseerbaar plan maken en je dan voor ogen houden: De aanhouder wint!
Succes!