Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Duim nagel laat los, wat te doen?

Een paar weken geleden heb ik een bloeduitstorting onder mijn duim nagel gehad. Toen is er een gaatje ingeprikt waardoor het bloed eruit kon. Nu heb ik zonet heel hard die nagel gestoten waardoor hij bijna helemaal los zit alleen nog vast aan de onderkant. Moet ik hem er nu aftrekken of laten zitten? Ik wil wel graag weer een normale nagel terug dus wat is dan het beste om te doen? Ook is het niet echt lekker als ik nu overal aan blijf haken met die losse nagel

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je kan het beste je duim verbinden met verband of er een pleister omheen plakken. Dan blijft je nagel niet steeds overal aan haken.

Je nagel zal na verloop van tijd vanzelf helemaal loslaten. Daarna zal er zeer waarschijnlijk een nieuwe nagel groeien. Het kost tijd tot er een hele nieuwe nagel is gevormd. In die tijd kan je zonodig je duim ook weer met verband verbinden of een pleister eromheen plakken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het is ook mogelijk dat er onder de oude nagel een nieuwe nagel gaat groeien en dat de oude nagel loslaat wanneer de nieuwe nagel sterk genoeg is. Dit gaat allemaal vanzelf.

Als je je er zorgen over maakt, kan je het beste even overleggen met je huisarts.
(Lees meer...)
Antoni
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ wel opletten hoe de pleister te plakken.
Niet dat bij het afhalen van de pleister die vast zit aan de nagel(riem) en er aan getrokken wordt. De helft het plakgedeelte afknippen kan schelen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding