Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik woon begeleid maar nu wil ik graag weten of een begeleider mag bepalen of je wel of niet naar de ha mag?

Ik ben heel erg verkouden en kan moeilijk praten en ik heb overgangsklachten en dat vind mijn begeleidster kopieer gedrag omdat ze vindt dat ik het doe omdat anderen het ook hebben maar dat is niet zo

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
808

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je begeleider helpt je om je leven op orde te houden. Een begeleider kan en mag niet bepalen of jij medische hulp nodig hebt. Dat bepaal jij zelf tenzij je onder curatele staat. Dat wil zeggen dat je niet wilsbekwaam bent. Dat lijkt mij niet het geval.
Je hoeft je begeleider ook niet uit te leggen waarom je naar de huisarts of welke arts dan ook gaat, dat is medisch geheim.

Je kan zelf een afspraak maken bij de huisarts zonder tussenkomst van je begeleider. Is de afspraak dat begeleiders dit doen hoef je niet te vertellen wat de reden is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding