ik heb gekneusde ribben en werk als peuterleidster, wanneer kan ik weer werken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Het advies bij gekneusde ribben is rusten. Mocht je pijn hebben bij het ademen, blijf dan een aantal dagen thuis, en rust veel uit. Na een aantal dagen zal de pijn een stuk minder zijn en zal je je een stuk beter voelen. Zodra je zelf het gevoel hebt weer te kunnen werken, kan je dit weer gaan doen.

Let wel op, ga altijd even langs de dokter om gescheurde/gebroken ribben uit te sluiten.

Tip: Mocht je veel last hebben bij het slapen, slaap dan op de zijde waar de gekneusde ribben zitten. Dit klinkt erg onlogisch, maar het kan geen kwaad, en zal een stuk de pijn verzachten met ademhalen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is niet helemaal waar. Een gebroken rib zal beter in de gaten gehouden moeten worden. Dit omdat een gebroken rib van zijn plek kan komen en andere organen kan beschadigen of zelfs perforeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt corhardenbol47. Na 6 weken is het bijna over.
Op de zij liggen waar het gekneusd is gaat echt niet lukken want je gilt het uit van de pijn en het blijft altijd een zwakke plek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank jullie wel voor jullie reacties. het is nu twee weken geleden , het gaat een stuk beter. maar autorijden lukt niet. dus ik stel werken in overleg met leidinggevende nog 1 weekje uit.