Hoe toch genoeg drinken als je aan het reizen bent met name trein zonder toilet of bus?

Op het werk en thuis drink ik genoeg water om aan mijn 2 liter/dag te komen. Hier kan ik ook makkelijk naar het toilet. Maar hoe doe je dat als langere afstanden moet reizen met openbaar vervoer? Met name in nieuwe sprinters en in bussen zit geen toilet. Hoe los je dit op?

6 jaar geleden
1.1K
tinus1969
6 jaar geleden
Je kunt toch wel een uurtje ophouden? Zeker als je naar de WC gaat voordat je in de bus stapt? En anders geen water drinken vlak voordat je de bus instapt.
Ritsuka
6 jaar geleden
Hoe lang ben je onderweg?
Ik drink zat water op een werkdag, en kan het prima tussen 10 uur en 12.30 uur ophouden (dan heb ik pauze en kan ik naar het toilet).
Ivana
6 jaar geleden
Een gezond jong mens heeft daar geen last van. Voor een ouder iemand kan dat problemen opleveren. Even wat minder drinken voor je in het openbaar vervoer stapt is dan de enige oplossing.
(ervaring) :)
MarBet
6 jaar geleden
Wat bedoel je met langere afstanden? Denk je dan aan twee uur of bijvoorbeeld acht uur? Over echt lange afstanden stopt een bus om de zoveel uur op een plek waar je over het algemeen ook naar het toilet kunt. En meestal is er ook wel een toilet in de bus of de trein. Voor de wat minder lange afstanden zou ik dan wat minder drinken voor en tijdens de rit. Als je gewoon gezond bent is het niet erg om een dag wat minder te drinken.
Rieneke1
6 jaar geleden
Het is het een of het ander. Als je van tevoren weet dat je een tijd niet naar het toilet kan, een uur of twee voor aanvang van je reis niet meer drinken. Ga je niet dood van.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
als je het echt niet houdt, kan kan je op een (groter) station altijd naar een toilet. Ieder (groter) station heeft toiletten, je betaalt er dan wel voor, maar in geval van nood kan je tenminste ergens terecht.
dudemeister
6 jaar geleden
geen 2 liter drinken dan
of steek een kiezelsteentje onder je tong, blijf je maar speeksel aanmaken; geen droge mond.
Vooral handig als je door de woestijn moet

Antwoorden (1)

Als je problemen hebt met een plas ophouden kan je 4 dingen doen:
(1) uur voor vertrek niets meer drinken, wel naar de wc (2) andere trein nemen met wc (3) halverwege uit-/overstappen op station naar de wc en (4) als je wat ouder bent is het niet zo raar om problemen te hebben met blaas onder controle te houden, hier zijn middelen voor om druppels of plasjes op te vangen. Wel beter dan echt overlopen.