Wie kent er anti stress tips ?

Toegevoegd na 20 uur:
ik heb stress voor examens !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er maar helemaal van af waar die stress vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor de examens !!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je weet dat je de stof voor het examen kent (en dus klaar bent voor het examen), dan heb je in principe niets te vrezen. Je moet hierin gaan geloven. Je moet proberen om het gevoel te veranderen in: YES! examen! eindelijk ben ik er straks vanaf, en kom maar op, want ik ken het gewoon! Je moet jezelf proberen enthousiast te maken, dat werkt bij mij altijd heel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh dankjee..
thelpt egt!!

Het beste antwoord

Ligt er aan waar die stress vandaan komt.
Is het langdurig, ben je overspannen en bezig flink overspannen te raken?
Of is het de zenuwen voor examens of iets dergelijks.
Daar is een groot verschil tussen.

* eet gezond en sport.
* Geen koffie, sigaretten, alcohol en slaapmiddelen. Het zijn populaire middeltjes om je minder gestrest te voelen. Maar jammer genoeg werken ze niet. Uiteindelijk zorgen stoffen als nicotine en cafeïne in tabak en koffie ervoor dat je lichaam nog meer spanning voelt. Alcohol en slaapmiddelen helpen je inslapen, maar je krijgt minder gezonde slaap. Terwijl je dit nodig hebt om alle indrukken van de dag te verwerken.
* Als je het te druk hebt, schap dan activiteiten.
* Praat met anderen.
* Leer "nee" te zeggen.
* Zoek afleiding. Ga dingen doen die je leuk vind. Ontspan: maakt niet uit hoe. Voor de een is dat een boek lezen, voor de ander een hobby of een wandeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

een heet bad met lavendelolie.
wijntje of verse jus mee, tijdschrift erbij, mmmm.
Rieneke1
13 jaar geleden
Op deze website staan een zeer aantal zeer nuttige tips!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anti Stress Tips
1. Richt je op je doel i.p.v. op je probleem
2. Maak een stappenplan op weg naar je doel
3. Stel haalbare doelen voor jezelf en je omgeving
4. Maak een beeld van je doel
5. Problemen dienen zich aan om je eigen creativiteit te activeren
6. Falen bestaat niet, er is alleen feed-back
7. Laat jezelf toe een fout te maken
8. Leer communicatietechnieken
9. Ken je eigen grenzen en hanteer ze
10. Plan elke dag één leuke activiteit voor jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Potje goede sex, alleen of met zn twee...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lucht in je agenda.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga de natuur in; rustig aan de waterkant zitten en naar de eendjes kijken, of een boswandeling maken. Gewoon genieten en kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kan je daar alleen van genieten als je al behoorlijk ontstressed bent.
Ga hardlopen!

Toegevoegd na 45 seconden:
Lekker je hoofd leegrennen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe gewoon eens een dagje helemaal NIKS!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kledingkast opruimen.
stressbal
naar de kapper
hardlopen
fietsen
chocola
of uitschreeuwen waar niemand is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tot 10 tellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor examenstress kun je Bach rescue druppels kopen bij De Tuinen. Werkt goed!
Voor de examens nog een banaan eten remt de zenuwen ook. En zorg dat je goed voorbereid bent, wanneer je zeker van je zaak bent heb je ook minder zenuwen.

Succes!

Toegevoegd na 14 seconden:
http://www.bachrescue.nl/con_rescue_druppels.asp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop het boek-EHBS.(Eerste hulp bij stress).