hoeveel kan je tegelijk voelen?

stel je krijgt een tetanus prik, er staat iemand op je voet, je stoot je arm, jeuk aan je voorhoofd, een koele vlaag wind. je bijt op je lip.

en dat allemaal tegelijkertijd. kan je dat allemaal voelen en thuisbrengen? of voel je alleen het hevigste gevoel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Het hevigste gevoel verdooft de rest. Je voelt op de andere plekken nog wel dat er iets mis is, een klein pijngevoel, maar het wordt door het heftigste gevoel overheerst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
dat lijkt mij ook, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord Cindy! +

Andere antwoorden (5)

Ik heb het even geprobeerd Menno. Die tetanusprik voelde ik niet gelukkig. Ook de jeuk en de wind zijn aan me voorbijgegaan. Maar mijn arm doet wel goedverdoemes zeer nou.

Bedankt.

Toegevoegd na 46 seconden:
Ah, en die lip begint nu ook nog eens te kloppen.

Paracetemol ook nog eens op, fijn.

Toegevoegd na 2 uur:
Einduitslag: op de lip na is alle pijn weg.

Alhoewel, er begint toch een licht koppijntje op te komen (maar dat kan ook liggen aan sjalaliesjalala).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik denk dat de ergste pijn overheerst en dat je van die andere kwaaltjes even verlost bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt maar één ding voelen, en dat is de heftigste. Van soldaten op het front is bekend dat zij hun verwonding niet opviel tijdens het gevecht, maar toen ze stopten met vechten viel de verwonding pas op...

lees dit artikel maar http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/17498/Motorrijder_verliest_zijn_been_en_rijdt_door.html

Alleen het heftigste voel je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je voelt alles tegelijk
het thuisbrengen van al die gevoelens volgt later
en ook de interpretatie ervan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in principe kun je alles tegelijk voelen, maar meestal gaat de meeste aandacht naar het heftigste.
stel je maar eens voor dat je echt heel erg moet plassen en je zit in de auto. je blaas staat echt op knappen. je kunt aan niets anders denken. tot het moment dat je een bijna-aanrijding meemaakt. dan eist dat al je aandacht op. wat een schrik.
als de schrik voorbij is, realiseer je je pas weer dat je moest plassen. zo gaat dat.