Wat is de beste methode om vet op de buik volledig weg te werken met fitness? Welke apparatuur is het meest geschikt?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
6 jaar geleden
Plaatselijke vetverbranding kan niet. Voor afvallen moet je kcal tekort hebben.
Cryofiel
6 jaar geleden
Je kunt hooguit plaatselijk spieren kweken. Plaatselijk vet verbranden is inderdaad niet mogelijk.

Het beste antwoord

voor buikvet zouden naar mijn zin Crunches het beste werken. Als je er zo'n 50 per dag doet ( wel goed doen! ) en dat iedere dag, ga je na een weekje of 2 echt al erge verschil zien!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Alleen buikspiere trainen, op welke manier ook, geeft je geen platte buik. Het is altijd nodig helemaal je lijf te trainen. Alle spiergroepen.
Ritsuka
6 jaar geleden
Als je heel veel eet heeft het geen zin.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat jullie zeggen klopt inderdaad! Nu is het zo dat ik al enige tijd erg op mn voeding let en zeker niet teveel binnenkrijg. Ik doe 4x in de week fitnessen. Dan begin ik met de stairmaster (die trap) of de crosstrainer en daarna ga ik krachttraining doen. Ik train de meeste spiergroepen. Ik val ook wel af, maar de buik die blijft.
Ritsuka
6 jaar geleden
Je buik verdwijnt vanzelf wel, maar het kan zijn dat je vetpercentage daarvoor moet dalen tot een ongezond niveau.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Juist Ritsuka. Daar heb ik last van. Ik trainde vroeger echt veel voor mij sport, ook in de sportschool. Ik deed (sub)topsport toen in mijn jeugd. Ik kreeg alles strak behalve de buik. Wel redelijk hoor was tevreden maar een 6-pack of zo een buik als in die reclames echt niet. Dan had ik idd tot ondergewicht moeten afvallen. En dat zorgt er weer voor dat je spiermassa verlies in de rest van je lijf.
Ik snap ook niet hoe die beroemde fitness goeroe’s en goerinnen dat doen hoor.

Andere antwoorden (1)

Vet verbranden op 1 plek gaat niet, zodra je 'vet verbrand' gebeurt dit door je hele lichaam. Ik ga proberen mijn verhaal kort te houden:

Als je meer calorieën verbrandt dan dat je binnen krijgt dat gebruikt je lichaam vet als energie (ipv die calorieën dus), naast het vet bij je buik wordt ook vet uit je benen, armen, gezicht, noem maar op, gebruikt. Wat helpt is; minder/gezonder eten (zodat het aantal genomen calorieën naar beneden gaat), en meer sporten (zodat het aantal verbrandde calorieën omhoog gaat). Dit hoeven niet alleen buikspieroefeningen te zijn! Met cardio verbrand je ook een hoop calorieën, ik zou het afwisselen; rennen, fietsen, oefeningen (buik/benen/armen, vooral zelf kijken wat goed voelt).

Eten is hier echt echt het belangrijkst, je kan zoveel crunches doen als je wilt, maar als je teveel calorieën binnenkrijgt zal er niet veel veranderen.

Wel helpt sporten met spieren kweken waardoor het er strakker uit ziet, dus; Gezonde voeding + sport = minder vet. Als je hierbij nog je buikspieren traint wordt het ook 'strakker' daar.

Dit is niet iets wat binnen 2 weken gebeurt, maar als je tijd, energie en wilskracht er in stopt bestaat de kans dat je er plezier in gaat krijgen, en voor je het weet zie je verschil.

Ik raad je aan om op internet te lezen wat voedingsspecialisten en trainers hier over zeggen, zij weten een stuk meer dan ik.

Vergeet vooral niet dat 'niet of heel weinig eten' niet de oplossing is om calorieën te verbranden, dit is gewoon ongezond, en je komt hoogstwaarschijnlijk weer aan na een tijdje.

Succes :)