Gaan mijn snijwonden weg?

Ik heb mezelf gesneden maar ben ermee gestopt. Dat is nu een paar weekjes geleden. De meeste wondjes zijn nu roze, licht roze of licht wit. Ik ben heel erg bang dat deze nooit meer weggaan. De wondjes zijn een paar weken oud. Kunnen deze wondjes ooit verdwijnen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ga naar je huisarts, dit kan ook zonder je ouders, vertel wat je hebt gedaan en vraag of hij/zij je kan helpen, zowel met je problemen als met de gevolgen daarvan (littekens door snijwonden), in een later stadium kun je dan aan je huisarts vragen, of hij/zij je wil helpen dit aan je ouders te vertellen, zodat zij je in de gaten kunnen houden en actie kunnen ondernemen als zij vermoeden dat je weer met jezelf in de knoop zit.
Je kunt dit niet alleen en eens zal je door de mand vallen, je ouders zullen opmerken dat het niet goed met je gaat, grijp alle hulp aan die je kunt krijgen, om uit deze situatie te komen.
Je bent echt de eerste niet die met dit probleem aanklopt bij de huisarts.
Sterkte.

Antwoorden (1)

Dat ligt echt aan hoe diep je verwondingen zijn geweest en voornamelijk of er sneeen waren waarbij de huid wat verder uit elkaar stond en niet goed is behandeld. Daar zal dan litteken weefsel onstaan. Maar ook littekenweefsel kan na jaren minder worden en verdwijnen.

Voor optimale genezing kun je littekencreme van bijv bio oil gebruiken.

Ik weet niet hoe erg je je verwond hebt, maar stel je hebt je gekrast dan zou ik niet heel bang zijn voor blijvende schade.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij wat diepere beschadigong van je huid zal de tijd het echt moeten uitwijzen.