Wanneer trekken mijn pukkels weg?

Gister waren de pukkels rijp. Vanaf vanmorgen kun je zien dat ze herstellend zijn. Ze zijn nog wel rood. Wanneer trekken ze weg of zijn ze bijna weg? Ik heb zaterdag een feestje. Mijn zelfbeeld is erg laag. En wat goede advies zou fijn zijn. Ik ga wel elke dag half uurtje onder de zonnebank misschien dat dit ook zou kunnen helpen? De foto is vanaf vanmorgen

Toegevoegd na 54 seconden:
Hier de foto van vanmorgen

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Stop alsjeblieft met de zonnenbank. Zeker dagelijks een half uur is echt heel erg slecht. Zeker voor je huid en je verergerd je huidproblemen juist. Plus dat je de kans op huidkanker vergroot met zo vaak zonnenbank.
Af en toe een x zonnenbank is niet zo erg maar elke dag is echt niet goed hoor.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://www.kwf.nl/preventie/Zon-verstandig/Pages/misvattingen-over-de-zonnebank-.aspx
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja klopt inderdaad. zou het wel gaan verminderen, maar heeft u ook een antwoord op de vraag?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er is geen antwoord op je vraag te geven. De huid heeft tijd nodig te herstellen, het is mogelijk dat dat voor het weekend gelukt is, maar er is ook een kans dat niet het geval is, er is gewoon niets over te zeggen. Laat je huid zoveel mogelijk met rust nu, dat is het beste dat je kunt doen.
Ga naar je huisarts en vertel hem/haar over je lage zelfbeeld, je gebrek aan zelfvertrouwen en je probleem met je puistjes. De huisarts kan je begeleiden en/of je helpen hulp te krijgen om wat sterker in je schoenen te staan (je bent echt niet de enige met dit probleem). Zoals Manonnetje al zegt, stop met de zonnebank, mogelijk helpt het nu iets, maar de puistjes zullen waarschijnlijk weer snel terugkomen (mogelijk zelfs in grotere aantallen dan nu ), omdat bacteriën een grotere kans hebben te overleven onder een verdikte huid (een dikkere huid is een gevolg van zonnebank).

Antwoorden (1)

Dat is moeilijk te zeggen, bij de een gaat het sneller dan bij de ander. Wel weet ik dat de huid in je gezicht heel snel geneest. Sommige mensen komen niet zo vaak of te kort buiten, wellicht helpt het als je dagelijks een wandeling maakt in de buitenlucht.

Niet meer dagelijks onder de zonnebank, dit is echt niet goed. Geef je huid de kans om zelf te genezen, je hebt nog 3 dagen.
Veel plezier zaterdag!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Buiten kom ik inderdaad niet zo vaak. ik zwem s'ochtens om 4:30 tot 7 uur. avond vaak moe.
bedankt voor uw reactie
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Allergische reactie kan ook nog, Lot. Chloorallergie zou mogelijk de oorzaak kunnen zijn als je elke dag gaat zwemmen.
Maak liever een afspraak bij de huisarts. Deze kan onderzoeken en beoordelen of verwijsbrief voor dermatoloog noodzakelijk is dan wel medicatie voorschrijven. https://www.volkskrant.nl/wetenschap/kun-je-allergisch-zijn-voor-chloor-in-het-zwembad~a4502691/
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/eerstelijnszorg/vraag-en-antwoord/wanneer-heb-ik-een-verwijsbrief-van-mijn-huisarts-nodig-en-wanneer-mag-hij-deze-weigeren