hoe oud kun je eigenlijk zijn ?

ehm sommige mensen kunnen heel oud worden maar andere juist niet soms is het vaak dat je rond de 100 jaar dood gaat maar er is bij ons in de straat is er een mevrouw die wel 102 is en leeft nog en woont nog steeds in ons straat en we hebben nog een maar die is bij haar 93 dood gegaan omdat ze kanker had en ze had geen haar meer

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Vaker is dat tussen de 80 en de 85. 100 worden niet veel mensen.
Erna55
6 jaar geleden
Op 1 januari 2017 woonden in Nederland 2 225 honderdplussers, 124 meer dan een jaar geleden en ruim tweemaal zoveel als twintig jaar geleden. Het CBS verwacht in de meest recente bevolkingsprognose dat er in 2031 meer dan 4 duizend eeuwelingen zijn. Dat meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers. https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2017/20/aantal-100-plussers-verdubbeld-in-20-jaar

Antwoorden (1)

Sinds het jaar 1900 stijgt de levensverwachting van de mens continu. Dankzij vooruitgang in welvaart en de strijd tegen diverse ziektes en aandoeningen is de gemiddelde levensduur van de mens gestegen. Toch is het aantal mensen dat ouder wordt dan 100 niet echt toegenomen. Volgens onderzoekers van het Albert Einstein College of Medicine betekent dit dat er een limiet zit aan hoe oud de mens kan worden. Volgens hen ligt de gemiddelde maximale levensduur van de mens op 115. Alleen in extreme gevallen kan een mens 125 jaar oud worden, en dat zou dan de absolute limiet zijn. Willen we die leeftijd oprekken, dan moeten we onszelf waarschijnlijk eerst genetisch verbeteren...
Amadea