Ik heb altijd geleerd 2 eieren per week en niet meer,omdat je chlorestorol dan te hoog wordt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het wit van ei is vrij van cholesterol, de eidooier echter bevat gemiddeld 200 mg cholesterol. Wanneer andere bronnen van cholesterol zoals vlees en vleeswaren, gevogelte, volle melkproducten, kaas en gebak worden beperkt, kan een ei perfect in een gezonde voeding passen.

veel is meer dan drie in de week en dat lijkt toch niet gezond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is veel??
Veel dingen zijn goed om te eten totdat het te veel word.
Zo ook bij eieren.
Daar moet je er niet elke dag 1 van nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eieren zijn rijk aan cholesterol. Het cholesterol in voedingsmiddelen, zoals in eieren, heeft een klein effect op het cholesterolgehalte in het bloed. Daarom adviseert het Voedingscentrum niet meer dan een ei of 3 per week te eten. Bij vegetariërs is een ei of 4 per week geen probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt gerust veel eieren eten, het cholesterol wordt maar zeer beperkt opgenomen in je lichaam. Daarvoor hoef je het dus niet te laten.

"De eidooier bevat cholesterol. Omdat vermoed werd dat het eten van veel cholesterol tot hart- en vaatziekten zou kunnen leiden, kregen eieren een slechte naam. Inmiddels (2003) is ontdekt dat een te hoog cholesterolgehalte weliswaar ongezond is, maar niet alleen veroorzaakt wordt door de voeding, maar vooral door de aanleg, en bovendien meer wordt veroorzaakt door het eten van te veel (verzadigde) vetten dan door het eten van cholesterol, dat in betrekkelijk geringe mate wordt opgenomen."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel eieren eten is niet gezond maar 3 per week mag.
Mijn man en dochter hebben een te hoog cholesterol en mogen 3 eieren per week eten.
Vroeger was dat maximaal 1 ei per week maar de wetenschappers hebben dit herzien omdat het voor cholesterol patiënten toch minder gevaarlijk was dan ze heel lang dachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eieren bevatten weliswaar cholesterol maar die hoeveelheid valt in het niet vergeleken bij wat het lichaam zelf produceert. Waar de Gezondheidsraad het beperkende advies voor eieren op baseert is me een raadsel want eieren verlágen het bloedcholesterol. Eieren zijn een bron van hoogwaardige eiwitten, een aantal mineralen, zoals fosfor, kalium, natrium, calcium en ijzer, de vitamines A, B1, B2, B6, biotine en E. En ze zijn nog spotgoedkoop ook.