Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Je hebt een groene en een zwarte "gezonde keuze" logo is er een verschil in betekenis? Zoja wat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
842

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een zwart logo heb ik nog niet gezien, of je moet die witte klaver met de zwarte rand eromheen bedoelen.

Die staat voor duurzaamheid.
Hiermee wil de producent aangeven hoe milieu en/of diervriendelijk, gezond, en eerlijk het product is.

De groene/ blauwe " ik kies bewust labels" zeggen meer iets over het vet, zout, voedingsgehalte en suiker gehalte van het product.

Maar om eerlijk te zijn zie ik door de bomen het bos inmiddels niet meer en twijfel ik aan de betrouwbaarheid van de informatie.

De supermarkt begint inmiddels meer en meer op een apotheek te lijken en producenten en winkeliers verdienen goud geld aan de verwarring onder consumenten.


Zo is er " gezonde" pindakaas. Die mag zo'n logo dragen omdat er veel vet uit het product is gehaald.. maar dat ze er vervolgens 3 potten suiker aan hebben toegevoegd om nog een beetje smaak terug te winnen wordt er voor het gemak even niet bij verteld.

Er is dan ook veel kritiek op al die logo's en men is naarstig op zoek naar een duidelijker en beter te controleren systeem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding