Vanaf hoeveel graden Celcius heb je koorts?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ook afhankelijk van je gemiddelde lichaamstemperatuur. Iemand die altijd 37graden meet, heeft dus volgens de regels vanaf 38,5 graden koorts. Waar iemand die normaal altijd 36,2 graden meet, al vanaf 37,7 koorts heeft. Probleem hierbij is dat je behandelend (huis-)arts moet weten wat je basistemp is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ofwel bij 1,5 graden verhoging.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Afhankelijk van... de vraag is vanaf hoeveel graden Celsius, dus hoe lees je de vraag. Jack, ja maar a) de behandelend arts moet het weten en b) neemt het niet zo maar aan.
Vandaar mijn reactie. Ik heb dit zelf in het ziekenhuis aan de hand gehad, men wilde mij houden tot mijn temp weer 'normaal' was.
Voilá, als ik niets gevraagd had lag ik er nog bij wijze van spreken. :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bij 1,5 graden Celsius verhoging ;-) (ik begreep wat je bedoelde en mee eens)

Antwoorden (1)

De normale temperatuur ligt tussen 35,8 en 37,5°C. Deze varieert van persoon tot persoon en wordt beïnvloed door tal van factoren, zoals: lichamelijke inspanningen, geneesmiddelen, omgevingstemperatuur, voeding en bij vrouwen door de eisprong. 's Ochtends is de lichaamstemperatuur het laagst, in de late namiddag het hoogst.

Medisch gezien wordt een hoge lichaamstemperatuur pas vanaf 38°C gedefinieerd als koorts. Tot 38°C is er eerder sprake van een temperatuursverhoging.
fremar