is het beter om een reep chocolade in 1 keer op te eten?

ik las dat dat beter was dan elke dag een blokje te eten. is dat waar, en zo ja, waarom?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K
Amadea
6 jaar geleden
Dat wordt alleen gezegd in verband met je gebit. Voor je tanden en kiezen is het beter om alle snoep achter elkaar op te eten. Maar dat gaat niet op voor je verdere gezondheid.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Voor veel voedingsstoffen is het beter om er elke dag een beetje van binnen te krijgen. Van veel ongezonde dingen kan je beter ook vaker wat minder dan in één keer heel veel binnen krijgen. Aan de andere kant is één reep niet heel erg veel. Ik zou zeggen dat als het een gezonde reep is, met relatief veel cacao dat elke dag een stukje beter is.
Anders maakt het weinig uit.
samaiphon
6 jaar geleden
ik reeg een reactie op mijn stelling dat een hele reep veel zoeter is dan een stukje en daar blijf ik bij. logisch toch dat hoe meer j van iets zoet eet het zoeter wordt door de hoeveelheid net zoals met pikant eten. in het begin pikant maar hoe meer je eet hoe pikanter het wordt en ik kan daar zeker over meespreken omda ik nu 3 maanden in Thailand verblijf en ik een fervente fan van pikante Thaise keuken ben...

Het beste antwoord

Het is beter voor je gebit. Zuren in tandplak zorgen er voor dat de coating van je tanden verdwijnt en gaatjes ontstaan.
Chocolade is wel de minst schadelijke.