Waarom brengen sommige voorwerpen geluk?

net als een konijnepootje of een hoef ijzer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Geluk is iets dat onafhankelijk is van aardse voorwerpen. Met andere woorden: Genoemde voorwerpen brengen je helemaal geen geluk of ongeluk.

Het is de waarde die jij zelf toekent aan iets waardoor je het eventueel verkregen geluk ophangt aan dat voorwerpje.

Het zelfde geldt voor het ongeluk dat men ten onrechte aan een zwarte kat toekent..

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Niet die voorwerpen brengen geluk, maar het feit dat je er een positieve kracht aan toekent levert een positieve bevestiging. En dat helpen...soms...even.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je erin gelooft dat ze je gelukkig zullen maken, zoals een klavertje vier of een olifantje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hoop, het vertrouwen, de liefde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze voorwerpen brengen geen geluk, mensen willen geloven dat deze geluk brengen:

Bijgeloof is het irrationele geloof of de overtuiging dat er bovennatuurlijke krachten in het spel zijn die van invloed kunnen zijn op toekomstige ontwikkelingen, en dat bepaalde handelingen deze krachten kunnen neutraliseren, oproepen of bijsturen. Meestal heeft het betrekking op het verwerven van geluk en het afweren van ongeluk.

Bijgeloof komt waarschijnlijk voort uit de menselijke eigenschap, verschillende concepten met elkaar te verbinden, zelfs als er geen werkelijk verband is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk je nou werkelijk dat deze voorwerpen geluk brengen? Het is bijgeloof, niet meer en niet minder en is net zoiets als een geluksgetal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks brengt geluk.
Geluk komt vanzelf, tenminste als god dat wil dan geef die geluk aan jou...
Het is puur bijgeloof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals al gezegd, deze voorwerpen brengen helemaal geen geluk. De mensen die er in geloven denken dat het hun geluk brengt. Het is dus een soort bijgeloof.
Lees de wiki site over bijgeloof maar eens door, staan wel grappige dingen tussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doen ze niet, het is vooral de geloof dat je erin hebt. Maar het kan ook iets van een dierbare zijn, en dat je tijdens dat iets dat je doet aan je geluksvoorwerp denkt en daarmee ook aan je dierbare denkt wat weer extra stimulans geeft om beter te presteren