Is mijn themperatuur normaal?

Ik meet regelmatig men themperatuur op en elke dag en elke keer opnieuw sochtens en savonds en smiddags kom ik niet hoger dan 35,3 + ikzit ook veel onder de 35 ... is dat te laag? Ook heb ik nu 37,3 en ik voel me ook grieperig heb ik dan al koorts of niet?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K
tinus1969
6 jaar geleden
Hoe meet je je temperatuur? Dat maakt nogal uit, namelijk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Meet je toevallig met een oorthermometer? Die geeft meestal een wat lagere temperatuur aan dan wanneer je rectaal meet...

Antwoorden (3)

je normale lichaamswarmte is 37 graden. onder de 35 graden is niet zo goed (als je het vaak hebt)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
het maakt ook uit welke thermometer je gebruikt.
bij een oorthermometer is mijn temperatuur `s morgens vaak 35,8/35.9.
bij een kwikthermometer 36.3 of 36.4
Altijd zo'n lage temperatuur klinkt niet goed, niet normaal.

Je hebt nu verhoging van ongeveer 2 graden, is dat al koorts? nou iig een flinke verhoging en met griep is dat wel normaal.

De gemiddelde lichaamstemperatuur is tussen de 35,5 °C en 37,8 °C.
Er bestaat een zekere dagelijkse variatie, 's nachts om ca. 3 uur is de temperatuur het laagst en 's avonds om ca. 18.00 uur het hoogst. Daarnaast kan bij grote lichamelijke inspanning de temperatuur tot boven de 38,5 °C oplopen zonder dat dit abnormaal wordt genoemd.

Bij vrouwen schommelt de lichaamstemperatuur gedurende hun cyclus. In de twee weken na de menstruatie is de lichaamstemperatuur lager dan in de twee weken volgend op de eisprong.

Ik raad je aan om bij de huisarts een afspraak te maken. ALTIJD zo'n lage temperatuur is dus te laag. Beter naar laten kijken, Lorekuh.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
als de gemiddelde temperatuur tussen de 35 en 37 ligt dan moeten er net zo goed mensen zijn die normaal op 35 zitten als mensen die normaal op 37 zitten, zonder dat ze zich ziek voelen. Als jij hoofdzakelijk op 35 zit ja dan zou je kunnen zeggen dat je lichte verhoging hebt en je niet prettig voelt.
anneliez