Nu het mooie weer aankomt zweet ik meer dan anders vooral in mijn gezicht kan ik hier iets tegen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Volgens sweatguide.nl gezicht/hoofd bestaan er middeltjes zoals Odaban en Fase Safer

Dat is misschien een mogelijkheid

Toegevoegd na 1 minuut:
en Deo Chrystal Spray Deo 2= aluin deodorant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraag zou eigenlijk moeten zijn: Wil je er iets tegen doen?

Transpiratie is een een nauurlijke aangelegenheid om o.a. te voorkomen dat je huid uitdroogt.

Als je huid namelijk uitdroogt veroudert je huid aanzienlijk sneller dan dat het geval zou zijn als je niet aan die uitdroging zou hebben blootgestaan.

Vooral tijdens grote warmte is het dus van groot belang dat je daar wat vocht krijgt.

Als je er persé iets tegen wilt doen kun je (te) veel middeltjes kopen bij de drogist die..eerder slecht dan goed voor je huid zijn.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeker deze eigenschap van jezelf niet willen gaan bestrijden. Je kunt het eerder gaan meewerken.

Dus ik zou een kleine handdoekje meenemen. (een goede kan je kopen bij een buitensportwinkel, zoals bever). Als 1 handdoekje niet voldoende is, dan 2. Ze drogen erg snel.

Bedenk ook maar het positieve van het zweten. Het is namelijk een mechanisme van je lichaam om afvalstoffen uit te scheiden.

Leer vrede te hebben met jezelf en hoe je bent. Natuurlijk niet alleen geestelijk, maar ook lichamelijk.
Iedereen heeft wel een ongemak, het gaat erom hoe diegene er zelf mee omgaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik wil het zweet ook niet weren, terwijl ik er toch ook erg veel last van heb. ik zet (op momenten dat ik er veel last van ga krijgen zoals bij werken in de tuin) een pet op. die zorgt er voor, dat het zweet niet in mijn ogen loop. de pet zuigt alle zweet op en vaak zie ik dan ook na verloop van tijd (soms al na een half uur, soms pas na 2 uur) dat de klep zo veel vocht heeft verzameld, dat ie begint te druppen. dan zet ik weer een droe pet op.