CRP bloedwaarde 139,9 is dat erg hoog?

Gemeten bij bloedanalyse

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5K
Erna55
6 jaar geleden
Je hebt bloed laten prikken omdat een arts dat aangevraagd heeft.
Mogelijk heb je met de arts ook een vervolgafspraak. Bij de volgende afspraak met de arts zullen de bloedwaarden daan besproken worden.

Antwoorden (1)

Hoge CRP-waarden
De CRP-waarden is in de volgende gevallen vaak het hoogst (> 100 mg/L):
bacteriële infecties;
alvleesklierontsteking (pancreatitis);
blindedarmontsteking (appendicitis);
trauma;
kanker; en
reuma.

Matig verhoogde CRP-waarden
Matig verhoogde CRP-waarden (< 100 mg/L) worden meer gezien in de volgende situaties:
virale infecties;
tuberculose (tbc); en
chronische ontstekingen.

Natuurlijk wordt op internet uitgegaan van het ergste. 139,9 is inderdaad aan de hogere kant
Meer info staat in onderstaande bron (hierin wordt het beschreven qua hogere gevallen, behandeling en mensen uit een bepaalde categorie). Als u het niet vertrouwd zou ik een afspraak maken met een dokter of huisarts.