Hoe dwing je jezelf om met meisjes te praten?

Ik heb moeite om met meiden te praten, maakt niet uit of ik ze leuk vind of juist niet leuk vindt. Ik wil wel met ze praten, maar er lijkt een soort van blokkade te zijn.

Hoe kan ik mezelf dwingen om gewoon met ze te praten.

Ps: deze vraag is niet bedoelt als een liefdes vraag, maar antwoorden in de categorie liefde mag ook.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi, De openheid heb ik wel maar mensen moeten mij gunnen om dat tot uiting te brengen (en op sommige plekken wordt dat niet gegunt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet ook wel welke plek ik bedoel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je weet niet welke meisjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Shit, je weet het wel :D.

Antwoorden (9)

begin een tijdje met alleen maar te groeten. Stel dan eens n vraag, en dan geen vraag waar je met een ja of nee mee klaar bent.
Ga je nog op vakantie? ja of nee, en gesprek is klaar.
wat ga je doen in de vakantie , kan al wat meer opleveren.
En bedenk dat meisjes/vrouwen ook wel eens met dat soort blokkades zitten, "Oei wat moet ik tegen hem zeggen"
succes
anneliez
13 jaar geleden
Kijk eens wat meiden in jouw omgeving leuk vinden en begin daar eens een luchtig gesprekje over.
Kijk welke leuke eigenschappen of uiterlijkheden ze hebben en geef eens een complimentje. Wees vriendelijk en niet opdringerig, laat zien dat je een aardige jongen bent (door bovenstaande dingen) en zeg gewoon eens vriendelijk gedag, maak oogcontact.
Als je merkt dat iemand iets vriendelijks terugzegt, kun je een gesprekje aangaan over iets waar jij je prettig bij voelt. Dat kun je zo steeds meer uitbreiden.
Leg de lat niet te hoog voor jezelf en begin met een korte vriendelijke opmerking of blik. Mensen zijn vaak bereid om iemand die iets moeilijk vindt te helpen.
Of kijk eens hoe iemand anders dit doet. Ga dan eens bij een goede vriend staan en kijk hoe hij het aanpakt.
Maakt hij een opmerking over iets waar je ook wel wat over wilt en kunt zeggen, dan doe je dat.

Vaak is het zo dat je er meer tegenop ziet dan als je het werkelijk doet. Het is in ieder geval ook belangrijk dat je aardig denkt over jezelf denkt op het moment dat je iets tegen een ander zegt. Wees aardig voor jezelf en dan kun je ook aardig zijn naar de ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk ben je bang om afgewezen te worden.
Ik weet niet wat je leeftijd is, maar misschien heb je een bepaalde schaamte ontwikkeld wat je een beetje verlegen maakt!
Wees zelfverzekerd, en loop gewoon op een meisje af, en ga vooral niet stoer of onzinnig lopen doen!
Gewoon jezelf blijven en een leuk gesprek aangaan, als een meisje dit leuk vind dan heb je een leuk gesprek, laat ze merken dat ze er niet zo van gecharmeerd is, laat haar dan met rust!

"Hoe dwing je jezelf om met meisjes te praten?" = je vraag, maar jezelf dwingen is niet zo'n goed idee!
Gewoon doen.
Als je jezelf dwingt dan kan het wel eens een grote tegen valler worden. Omdat je dan waarschijnlijk een verkeerde houding gaat aannemen, en neem van mij aan, een dame knapt vaak af op jongemannen die onzelfzeker en nerveus overkomen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk komt het omdat je het nooit doet. Net als veel mensen het op hun eerste baan moeilijk vinden om iemand zakelijk op te bellen of om een sollicitatiegesprek te voeren.

Het enige wat je kan doen is oefenen; gewoon eens naar een vrouwelijk iemand die je toch al kent (klasgenoten/collega's/familie die je niet al te vaak ziet) toe stappen en vragen hoe het er mee gaat en wat ze vinden van [hier een gemeenschappelijke ervaring invullen].
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg ervoor dat je niet bang bent voor de meisjes!
Dat is namelijk de reden dat je het niet durft!
Dus zodra je niet meer bang bent van ze, ga je vanzelf meer met ze praten;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar een andere stad. ga naar de meisjes en praat.
wat je zegt maakt dan niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als 16 jarige ga ik niet zo snel naar een andere stad, om alleen maar met meisjes (die ik niet ken) te praten.
Je kunt een gesprek aanknopen door gewoon dingen aan haar te vragen,mensen praten graag over zichzelf en vinden het vaak heel leuk als iemand luistert.Meisjes ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet jezelf niet dwingen, alsof het een must is. Als jij niet de behoefte voelt, waarom zou je jezelf forceren? Als je werkelijk iets te vertellen hebt, en je bent echt nieuwsgierig naar hun reactie, dan doe je dat gewoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wordt lid van een club waar je ze op een normale manier kan ontmoeten.