Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij het maken van een loopbeweging, hoor ik elke keer als ik "afzet" een knak in mijn voet, iemand een idee wat dat kan zijn?

Zie onderstaande afbeelding, als mijn voet zich in deze stand bevind, dan hoor ik het knakje. Mijn vermoeden is dat het komt uit de buurt waar de rode pijl naar verwijst.
Ik heb geen pijn in de voet en de voet is ook niet dik. Ik kan me dus niet voorstellen dat het ernstig is, maar ben gewoon benieuwd wat het zou kunnen zijn.
Het is alleen de linkervoet, de rechter is gewoon stil :)

En ja, ik weet dat ik voor een echte diagnose gewoon naar een dokter moet, misschien dat ik dat ook nog wel eens doe, maar heb nog niet het idee dat het zo ernstig is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een iets te lang peesje tussen je middenvoetsbeentjes.
Op zich kan het geen kwaad, veel mensen hebben last van knakkende pezen. Vaak in de knie.

Als het pijn gaat doen, dan is het een ander verhaal natuurlijk. Hoogstwaarschijnlijk verdwijnt het vanzelf. Je kunt je voet ook met een beetje olie goed masseren zodat de spiertjes en peesjes soepel blijven.

p.s. Lukt het een beetje met het oefenen voor de triathlon?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

zo te zien zit het dus op de wreef of mischien middenvoetsbeentje .
heb je wel eens meer dit geknak gehoort en opgelet of het met weersomschakelingen te maken kan hebben .
of een pees die langs een botje schiet door plotselinge kracht .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is nu, zoals je zegt, wellicht nog niet ernstig, maar voorkomen is beter dan genezen.

Probeer eens of het probleem over gaat bij het dragen van andere schoenen, maar anders toch beter even via de huisarts een foto laten maken.

Zo nu en dan een voetenbad kan ook heel gezond zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding