Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie kan mij uitleggen wat Poly Neuropathy voor aandoening is ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je vraagt in en reactie naar medicijnen, heel in het algemeen:
Verzadigd dierlijk van van hoge kwaliteit (dat koop je niet bij de supermarkt of gewone slager) en enkele plantaardige bronnen zoals kokosvet. Deze vetten beschermen de zenuwen.
Als je meer info wil, kijk dan eerst eens hoe zenuwen opgebouwd zijn. Om zenuwen zitten vetten net als dat er om koperdraad plastic zit.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een neuropathie is een aandoening van de zenuwen van armen en benen, de ’bedrading’. Polyneuropathie betekent dat de zenuwen op meerdere plaatsen in het lichaam zijn aangedaan. Spieren en gevoel functioneren dan niet meer zoals het hoort.

Met het begrip polyneuropathie wordt een grote groep uiteenlopende aandoeningen aangeduid met verschillende oorzaken en een verschillend verloop. Sommige zijn met medicijnen te behandelen, andere niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Nick Boven kun je mij ook vertellen welke medicijnen er voor zijn ?
Rieneke1
6 jaar geleden
@Lobke70, ik weet van Lyrica. Geen fijn medicijn. Probeer trouwens maar geen PEA want dat helpt niets.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Lobke70 Polyneuropathie is een symptoom en geen ziekte. Voor symptoombestrijding van perifere zenuwpijn zijn er onder meer lyrica, gabapentine en amitriptyline; deze nemen echter niet de oorzaak weg. De oorzaak kan velerlei zijn, van suikerziekte en vitaminegebrek tot alcoholisme en de ziekte van Lyme. Afhankelijk van de oorzaak moet er gezocht worden naar een mogelijke oplossing, maar die is er niet altijd.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding