Is 3x per dag een dubbele espresso slecht voor je?

Laatste tijd drink ik vaak 3x per dag een dubbele espresso met 1 klontje suiker. Is dit slecht voor mijn lijf?

Ik ben 17 jaar.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Nee, drie keer per dag een dubbele espresso is niet slecht voor je. Er zitten geen calorien in en je cholesterol gaat er ook niet van omhoog. Ook de suikerklontjes zul je wel overleven, maar dat is natuurlijk niet 'gezond' te noemen en begrijp ik als espresso liefhebber ook niet.

Probeer het eens zonder suiker, dat zal even wennen zijn maar daarna wil je nooit een klontje meer in je espresso.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oke bedankt, ik hoorde wel dat doordat er geen filter wordt gebruikt dat er dan stoffen in de koffie komen die veel cholesterol bevatten. Ik ga nu wel proberen espresso te drinken zonder suiker.
paulus811
6 jaar geleden
Hi Luuk2017, dat verhaal klopt voor Turkse koffie waarvan de vetten in de koffie zorgen voor een verhoogd cholesterol. Ik ben een behoorlijke koffiedrinken en heb verhoogd cholesterol en iets te hoge bloeddruk, maar volgens mijn arts hoef ik om die reden niet te minderen met koffie.