Sommige mensen kunnen niet tegen kietelen, is dat 'af te leren'? Een soort therapie misschien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Vaak werkt het al als je je helemaal ontspant als je gekieteld wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het heeft alles te maken met controle van de spieren!
Dus je kunt het afleren als je altijd ontspannen bent.
Het onverwachte zorgt ervoor dat je er niet tegen kunt!
Kietel jezelf maar eens, je zult er dan wel tegen kunnen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan mezelf kietelen en dan heb ik er toch zeker net zoveel last van als wanneer anderen dat doen!
Kietelen is het prikkelen van zenuwen op plaatsen waar dat zorgt voor ongewilde bewegingen en reacties.
Hier is niet veel tegen te doen dan er voor te zorgen dat die prikkeling stopt.
De onbedoelde bewegingen kun je wel enegszinz sturen maar de reactie zelf niet.